Kun yksinäisyys ei ole oma valinta
Mitenhän tän nyt alottas. On niin paljon asioita mielen päällä ettei okeesti ees tiiän mikä ahdistais eniten. Noh, tällä hetkellä se varmaan on yksinäisyys.
Valmistuin reilu vuosi sitten toiseen ammattiini jonka jälkeen muutin takaisin kotipaikkakunnalleni. Luulin että täällä mua ois oottamassa ystävät ja sukulaiset. Todellisuudessa pelkät sukulaiset. Tää tarina on tosi pitkä ja monimutkanen mutta koitan saada tätä tiivistettyy. Ennen opiskelua seurustelin entisen miesystäväni kanssa, joka osoittautui pidemmässä aikajaksossa pahaksi narsistiksi. Siitä seuras että menetin itseluottamuksen, arvokkuuden, ystävät, käytännössä kaiken mitä naisella voi olla. Erosimme ja kävin kouluni loppuun ja sitten tapahtu tää takas muutto koti kulmille. Noh, kaverit sai kuulla että muutankin takas ja kaikki oli innoissaan tulossa kahvitteleen jne. Eipä kukaan tullut. Muutaman kerran oon nyt heidän kans ollut tekemisissä muuton jälkeen. Muuten istun kotona yksin.
Olen useat kerrat yrittänyt olla ystäviini yhteydessä mutta ei kenelläkään ole koskaan aikaa. Kukaan ei kerkeä edes puhelimessa keskustelemaan. Silloin kun olemme tekemisissä, kaikki vitsailevat sillä että olen syrjäytynyt ja istun vain kotona. Valitettavasti se ei ole vitsi. Se on karua todellisuutta, minun arkeani. Hienoa että se jotain naurattaa.
Opiskelujen loputtua vaivuin jonkin asteiseen masennukseen. Tämä on johtanut siihen että välttelen kaikkia tilanteita, joissa joudun olemaan tekemisissä uusien ja tuntemattomien ihmisten kanssa. Se tekee työnhakemisesta todella haastavaa. Olen vuoden aikana hakenut useisiin satoihin työpaikkoihin, koskaan haastatteluun pääsemättä ja se oikeasti turhauttaa.
Toivon saavani täällä vertaistukea ja apua vaikeissa tilanteissa koska tiedän että meitä, joille yksinäisyy ei ole oma valinta, on paljon tässä maassa. Mulla on paljon asioita jotka mulla painaa mieltä mutta en viitsi tähän yhteen viestiin kirjoittaa ihan kaikkea kirjoittaa että jaksatte lukea tämän loppuun. Kiitos jos jaksoitte lukea tämän ja ennenkaikkea kiitos jos vielä jaksatte vastata.