Kun vihaa itseään...
Hei!
En ole tänne vähään aikaan kirjoitellut, edes logannut sisään. Aikaa on kulunut, samat ongelmat vain kiertää kehää. Olen tässä välissä aloittanut terapiankin, mutta sekään ei oikein tunnu riittävän.
Tällä hetkellä ongelmista ”tapetilla” on itseni vihaaminen. Minullahan on siis todettu ihan psykiatrin toimesta ”epänormaali suhde ruokaan” eli siis en virallisesti sairasta syömishäiriötä, mutta itse olisin sitä mieltä, että bulimian merkit ovat aika selkeät; syön ja sen jälkeen tyhjennän itseni… Rankaisen itseäni näin. Koska viime aikoina olen vihannut itseäni entistä enemmän, on rankaiseminenkin ollut päivittäistä ja tuhoisaa, sillä kun minulla on näitä itsensä rankaisemiskausia, en halua nähdä ketään tai olla ulkomaailmaan missään tekemisissä. Ja se taas johtaa uusiin itseinhopäiviin. Ympyrää mennään ja yhteen tullaan…
Menetin vappuna kaksi minulle hyvin tärkeää ystävää maailman typerimpään riitaan. Työnsin nämä ihmiset pois, en edes halua selvittää asiaa. Ja nyt sitten parjaan itseäni siitä, että olen niin saakutin tyhmä!! Ja ruoka on nyt elämässä taas isossa roolissa.
Miten päästä itseinhosta eroon? Miten saisin itseeni ”rakkaussuhteen”? Rakkaus ja vihahan kulkevat käsikädessa, joten kai vihalle täytyy löytyä se toinen puoli. Millä tavalla arvostaa itseänsä?