Kun vahingoitan itseäni...
Puhumme usein masennuksesta, ahdistuksesta tai elämästään luovuttamisesta. Siitä, kuinka ei jaksaisi elää enää eteenpäin. Monilla, kuten minulla, on varsinkin ahdistuksen jälkeen on vielä seuraava oire kaiken sen taistelun ja väsymyksen jälkeen. Kun ei enää jaksa, kun ei enää tunne mitään, on pakko päästä tuskasta eroon; viiltely, ihon polttaminen, oksentelu… eli itsensä vahingoittaminen. Ihmettelet varmaan oksentelua, mutta bulimikolle se on tapa vanhingoittaa itseään omalla tavallaan…
Itse toimin usein miten polttelemalla ranteitani tai nilkkoani. Joskus viiltelinkin, mutta se ei ollut itselleni vaitoehto sitä jatkaa. Ranteeni ja nilkkani ovat sen näköiset että ulkopuoliset luulevat mulla olevan tai olleen jokin ihotauti. En pääse arveista eroon, enkä tiedä halusisinko, koska arvet ovat osa mua. Kertovat elämästäni sen karusta puolesta itselleni ja niille, jotka siitä jotain tajuavat.
Mutta, mistä voisi saada todellista apua, jos esim minä pääsisin eroon tästä toiminnasta? En ole ylpeä tästä tavastani ja toivoisin oloni paranevani niin, että tätä oireilua ei enää olisi. Koska pystyisin arvostamaan itseäni enemmän; Siihen kun tietäisin vastauksen…