Kun uni ei tuu

Kun uni ei tuu

Käyttäjä tylleröinen aloittanut aikaan 07.12.2015 klo 06:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä tylleröinen kirjoittanut 07.12.2015 klo 06:08

Huh, nyt alkaa oikeasti pää hajota. Kun kaiken pitäisi olla hyvin, mutta ei ole. Itsemurha-ajatukset voimakkaampia kuin koskaan. Mies lähti juuri töihin, olen ajatellut jättää hänet ennen kuin teen itselleni mitään. Siis jos teen, ongelma on, etten uskalla. Lääkärille aika ensi viikolla. Mitä jos se ei auta? Unikaan ei tule vaikka väsyttää. Ahdistaa niin helvetisti!!! ☹️
Pääseekö tästä ahdistuksesta eroon? Voimavarat ja itsetunto tipotiessään. Ei tuu mitään… ☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2015 klo 09:40

Hei
Mulla samat itsemurha-ajatukset. Oletko jutellut miehesi kanssa, entä jos hän ei halua että jätät hänet. Mulla mies työtön, on kotona mun kanssa. Ei mennyt kurssillekaan kun ei halunnut jättää minua yksin. Ja ei halua että minä menen yhdistykseen kun jäisi yksin.

Käyttäjä tylleröinen kirjoittanut 07.12.2015 klo 12:20

arka kirjoitti 7.12.2015 9:40

Hei
Mulla samat itsemurha-ajatukset. Oletko jutellut miehesi kanssa, entä jos hän ei halua että jätät hänet. Mulla mies työtön, on kotona mun kanssa. Ei mennyt kurssillekaan kun ei halunnut jättää minua yksin. Ja ei halua että minä menen yhdistykseen kun jäisi yksin.

En ole. Olen todella sulkeutunutkin juuri nyt. En halua puhua. Haluan vain olla omissa oloissa. Josko lääkärille saisi avauduttua. Sitä on ihan omassa kuplassaan.
Tuntuu myös, että olen siinä pisteessä josko olisi parempi erota. Monesti olen ulkomaille halunnut lähteä, hän tuli sotkemaan suunnitelmani nimittäin. Monesti olen sanonut etten anna kenenkään sotkea suunnitelmiani. Vähän olen kahden tulen välissä. Tosin, mielikään ei ole terve juuri nyt, toivon ihan päättömiä asioita tapahtuvan. Tiedän, että olisin todella surullinen siitä ajatuksesta josko tiemme erkanisivat. Sitä vain on monesti polttanut sillat takanaan ja lähtenyt...
Meillä on ollut ihan mielettömän ihania aikoja. En ymmärrä omaa olotilaani. Mulla on kaikkea, miksen voi olla onnellinen. Tänään maannut sängyssä koko päivän. En halua nousta, haluan vain nukkua ja kadota unimaailmaan. Terve minä olisi ihan onnesta soikeana, mutta taas sitä ollaan täällä paikassa, missä on niin pimeää, ettei ulospääsyä löydy.

Käyttäjä arka kirjoittanut 08.12.2015 klo 10:02

Rakas Tyllerö
Luetaanko Raamattua tänään. Ja yritäpitää miestäsi hyvänä.

Käyttäjä olidrock kirjoittanut 09.12.2015 klo 10:21

Hei Tylleröinen!
Toivon syvästi, että itsemurha-puheesi tulevat pinnalle vain väsymyksestä. Tiedätkö sanonnan "hengitä syvään ja laske kymmeneen ennenkuin teet tai sanot mitään"? Jotenkin noin se meni, mutta tärkeintä on tuo hengittäminen ja sisäisen rauhan ja hyvänolon tunteen löytäminen. Hengitysharjoitukset ja meditaatio voisi ehkä auttaa sinua löytämään sisäisen voimasi ja rentouttamaan mielesi ja kehosi ja ehkä näin saisit myös nukuttua. Uni on todella se paras voitehista. Itse tuskailin viime yön unettomuuden kanssa joka on työn ja muuton tuoman stressin takia. Keho käy niin ylikierroksilla että joka paikkaan sattuu, mielestä puhumattakaan. Tällä kertaa löysin apukeinon YouTubesta. Valitsin aivan summittaisen sleep hypnoosin ja taisin nukahtaa aivan alkumetreillä kun en ainakaan muista kuin pari ensimmäistä lausetta. Toivottavasti jatkat täällä puhumista jos et heti lääkärille pääse. Ei olla täällä alan ammattilaisia, mutta omaa kokemusta ja vertaistukea löytyy!

Käyttäjä miia85 kirjoittanut 29.12.2015 klo 13:59

Itse samassa tilanteessa. Neljättä vuorokautta samoilla silmillä. Ja masentunutkin olen. Nyt purkaantuu tämä vuosi näin. Olen koko vuoden ajan tai viimeisen kolmen vuoden ajan tapellut terveyteni kanssa. On paha migreeni, kasvain kovdussa ym ym. Ilman ihanaa miestäni en olisi enää tässä. Tänään kävin lääkärissä hakemassa apua unettomuuteeni ja masennukseeni. Sain nukahtamislääkkeet, en muuta! Makaan vaan sohvalla ja itken, muuta en pysty😞