Kun onnen tunnetta ei enää tunnista.
Hei vaan kaikille. Lukihäiriöisenä pahoittelen heti alkuun jos tekstissä on virheitä. Yritän parhaani mukaan oikolukea kaiken, mutta aina en huomaa taikka tiedä kirjoittaneeni väärin. 🙂
Olen hieman alle kolmekymppinen yrittäjä ja taistelen päivittäin kukkaan puhjennutta masennusta vastaan. Aloitin lääkityksen kesällä ja käyn psykiatrisella polilla purkamassa elämäni solmuja kaksi kertaa viikossa. Lisäksi psykiatrisen puolen lääkäri yrittää selvittää minulle sopivaa diagnoosia. Kaksisuuntainen on jo poissuljettu vaikka sitäkin vaihtoehtoa epäiltiin.
Elämässäni pitäisi kaiken olla kunnossa. Olen hyvä työssäni, kolunnut niin suomea kuin ulkomaitakin, minulla on mitä ihanin mies, oma koti ja lemmikkejä. Rakastava perhe ja muutama ystäväkin lähellä. 🌻🙂🌻
Ulkopuolisen silmissä annan varmasti kuvan menestyneestä ja onnistuneesta naisesta. Sisällä olen enemmän hajalla kuin koskaan aiemmin. Olen yksinäinen ja koen, että vuosien työ ja ponnistelu päämääriäni kohtaan on osoittautunut turhaksi ja olen oman elämäni suurin pettymys. Lähelläni ei ole ketään, joka oikeasti ymmärtäisi miltä tuntuu kun kaikki onni tuntuu katoavan ympäriltä. Tämä kesä on ollut vaikein elämässäni vaikka tiedostan nyt kärsineeni masennuksesta jo vuosia.
Vuodenaika sopii täydellisesti mielialaani.
Puut aloittavat vehreytensä pienillä silmuilla ja imevät itseensä kaiken lämmön ja ravinnon ollakseen juuri niin vihreitä ja lehteviä kuin vain suinkin pystyvät. Ne paistattelevat päivänvalossa ja humisevat tuulessa kestäen pienemmät myrskkyt vain pienillä menetyksillä. Kaikki näyttää täydelliseltä. Kuitenkin jossain vaiheessa illat hiipivät vastaan jo aiemmin. Päivät lyhenevät ja auringon valo ei enää lämmitä. Linnut alkavat lähtemään ja puu alkaa varastoimaan energiaa sen kauniista vihreistä lehdistä runkoonsa. Yksi kerrallaan, lehdet näyttävät viimeisen kauneutensa muuttumalla ruskan sävyihin kunnes puun on päästettävä niistä irti. Lehdet leijailevat maahan ja alkavat vettyä, pehmetä, tummua ja mädäntyä. Puu jää paljaaksi, alastomaksi ja hylätyn näköiseksi koko pitkän talven ajaksi. Kunnes sen odotetaan taas herävään kevään myötä henkiin.
Minusta tuntuu että omat lehteni ovat viimeistä myöten tippuneet. Olen alaston ja yksin ja edessä on pitkä kylmä talvi. En tiedä millaisia myrskyjä on edessä ja kuinka kauan tätä kylmyyttä kestän. Kipu on sietämätöntä ja kaiken vievää.
Ajatuksenani on kirjoittaa tänne elämän eri osa-alueista masennuksen kanssa ja kummallisista oireista mitä se on elämään tuonut. Olisi ihana saada teiltä vastauksia siihen, mistä itse olette saaneet voimia ja apua. Niin surullista kuin se onkin, on helpottava tietää että en ole ainoa joka taistelee samojen asioiden parissa. 😞