Kun nälkä on sun ainoa ystävä

Kun nälkä on sun ainoa ystävä

Käyttäjä pullervo-norppa aloittanut aikaan 22.04.2018 klo 22:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pullervo-norppa kirjoittanut 22.04.2018 klo 22:01

”Nälkä on mun ainoa ystävä. Se palaa aina mun luokse. Se kertoo, että oon elossa ja tunnen”

Niin mä kirjotin päiväkirjaan pari päivää sitten. Viikkojen itkemisen ja yksinäisyyden tuskan painamana odotin nälkää. Se ei kauaa odotuttanut. Mutta parin päivän päästä en enää tuntenut nälkää, koska ahmin. Ja ahmimisen jälkeen tulee taas nälkä.

Mulla on syömishäiriö. Jonka oletan johtuvan yksinäisyydestä ja masennuksesta. Itken päivittäin, luen pääsykokeisiin, poistun kotoa vain kauppaan ja pyöräilemään – se on ainoa harrastus, ja rakas sellainen.

Mulla on ollut ystäviä. Poikaystäviä myös. Mutta kaikki ne on loppunut. Tällä hetkellä en tapaa ketään. En laita enkä saa viestejä. Jos joku joskus pyysi jonnekin kahville, keksin tekosyyn miksi en ehdi tulla. Pelkään ihmisten tapaamista. Kun sitten joudun pakosta jonkun tapaamaan, näyttelen vahvaa, ja ei kukaan tiedä, kuinka rikki olen sisältä.

Olen työtön. Ensimmäistä kertaa. Olen aina ollut töissä, enkä päivääkään työtön, ennenkuin nyt. Kaksi kuukautta sitten se loppui. En vain pysty mennä töihin. En pysty mennä työhaastatteluun. Haen kyllä töitä ja saan haastattelukutsuja, mutta en uskalla mennä. Keksin taas jonkun tekosyyn, miksi en voi tulla haastatteluun.

En tiedä minne katosin?
Olin aina vahva. Aina pärjäsin itse. En tiedä missä olen?

Olen nainen. Armeijan käynyt ja hyvillä arvosanoilla sieltä kotiutunut. Kaikki sitä aina sanoo. Että olet armeijan käynyt. Olet niin vahva ja itsenäinen. Selviät mistä vain.

Valehtelen kaikille. Että vietän vilkasta sosiaalista elämää. Syön terveellisesti ja liikun ja harrastan.

Todellisuudessa olen kotona kaikki päivät. Ahmin tai olen nälkäisenä. En näe ketään, en tee mitään. Itken öisin. Seison parvekkeella ja kuuntelen elämää, johon en kuulu.

Nyt halusin kertoa jollekin. Olen onnellinen, jos joku lukee tämän. Joku tuntematon tietää, että jossain parvekkeella joku itkee.

Jos se joku joskus löytäisi minut

Rakkain terveisin,
Pullervo-norppa

Käyttäjä Joie kirjoittanut 18.05.2018 klo 20:03

pullervo-norppa kirjoitti 18.5.2018 17:48

Nyt tuntuu, että alkaa olla loppu. Että mistä sitä apua sitten saa?

Pitääkö vaan soittaa terveyskeskukseen ja sanoa, että on todennäköisesti masentunut ja tarvii apua?

Syytän itseäni kokoajan laiskuudesta ja saamattomuudesta.
Siksi hoitoon hakeutuminen on vaikeaa. Mitä jos en olekaan oikeasti riittävän sairas saadakseni hoitoa?

Pullervo-Norppa

Joo ihmeessä ota yhteyttä terveyskeskukseen! Sieltä sit tarvittaessa ohjataan eteenpäin. Kerro syömisongelmista ja tuosta, että työkeikat ahdistaa niin, että edellisyö menee valvoessa. Onhan selvää, että et oo täysin työkykyinen, jos työssäkäyminen on noin ahdistavaa. Eihän tuommoista jaksa kukaan.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 19.05.2018 klo 12:50

Olen Joien kanssa samaa mieltä. Nyt Pullervo-norppa kiireesti hoitoa saamaan. Nopein tapa hakeutua terveyskeskukseen ja sieltä ohjaavat sitten eteenpäin. Kyllä tilanne vaikuttaa vakavalta. Mitä nopeammin pääset hoidon piiriin,niin parantuminen voi alkaa myös. Nyt ei kannata miettiä sellaista veruketta kuin laiskuus yms,sillä tiedät itsekin,ettei siitä ole kysymys. Onnea matkaan Pullervo-norppa!

Käyttäjä Myrtti_Fly kirjoittanut 23.06.2018 klo 16:49

ainoa mikä riittää on että soittaa vaikka paikallisen terveyskeskuksen mielenterveys
numeroon ja sanoo ettää APUA.

kun syöminen ei vielä ole vaihtunut / muuttunut alkoholiin jne.
matka on hyvällä asteella suhteessa siihen miten paljon uskoo itse toivoon , matkalla
elävien kirjoihin.

ps. (keski-ikäinen valkoinen mies , antakaa armoa)