On ollut hieman hankalaa kirjoitella tähän, kun serkkuni kuoli vähän aikaa sitten. Oikeastaan mun piti hänestä tässä ketjussa alunperin kirjoitella mutta hän ehti kuolla ennen sanoja. Tiesin että hän kohta kuolee mutta ajattelin että vielä se jaksaa pari vuotta. Hänellä oli samanlaisia vaivoja kuin minulla, mut leikattiin, häntä ei.
Hän oli paras ystäväni, sellainen down-ihminen, minä autistinen, siksi emme juuri sanoja tarvinneet, kun olimme yhdessä. Hän oli aina iloinen, minä aina pahalla tuulella.
Minä kysyin häneltä, että kirjoitanko sinusta jotain nettiin, kun kuolet. Hän viittoili jotain kauhian nopeasti, liian nopeasti minulle. Mutta nauroi lopuksi, joten minä hänestä sitten kirjoitan.
Minulla on kyllä ketju vainajastakin, sellaiselta et vielä tunnu. En tullut hautajaisiisi, niin me sovimme. Emme hyvästelleet koska vielä näämme. En ole käynyt haudallasi, joku päivä tuon sulle kulleroita. Niistä sinä pidit.
Sinä olit perus-down-ihminen, silti oma itsesi. Sinun halauksesi ei tuntunut pahalta kuten monen muun ihmisen.
Pidit urheilusta yhtä paljon kuin minä, pidit myös Bondeista, pidit sipseistä ja kokiksesta.
Et osannut lukea mutta luin sinulle monet kirjat.
Musiikista pidit paljon, jotain hemmetin Turoa kuuntelit ja lähden pohjois-karjalaan.
Pidit myös oluesta mutta yksi pullo kesti kaksi viikkoa.
Nyt olen sinusta kirjoittanut nettiin.
Voi kun olisin sinusta uskaltanut kirjoittaa silloin kun vielä elit. Sinusta kaikki täällä olisivat pitäneet.