Hei hei "Minne?"
Jo vain samanlaisia tuntemuksia on ollut kuin sinulla, ja on koko ajan. Tänäänkin harmaassa säässä pyöräillessäni. Töissä olen se iloinen veikko, oikeasti, ja sen takana kuitenkin umpisurullinen - mitä tässä nyt enään on syytä olemiseen.
Itsellenikin on toki ajatus kuolemasta tuntunut aika ajoin varsin houkuttelevalta. En sitten tiedä, miten siitä ajatuksesta on ohi menty, ehkä niin, että ajattelen 'voi sen huomisen jälkeenkin tehdä'. Minulla on täysi-ikäisiä lapsia, seuraan heidän elämäänsä ja ajattelen, että ei sitteenkään olisi reilua lähteä kesken kaiken pois - ja siksi, heh heh, ajattelen, että on ihan ok odottaa luonnollista kuolemaa. Odotus on raskasta, mutta joskus valoja pilkahtelee.
En ole itse koskaan koettanut masennuslääkkeitä, appiukko koetti ja pärjäsi minusta helvetin hyvin. Itse menen lääkäriin masennuksen vuoksi vasta viime hädässä, on vaikea tunnustaa oma masennus, se on ikään kuin heikkoutta - ikään kuin antaisi muille vallan.
Olen itkenyt paljon, se helpottaa vaikka turvottaakin silmät. Ja hengissä olen pysynyt sillä. että nauran itselleni, vaikka sitten tippa linssissä. Voimia sinulle "Minne?", Kyllä se siitä! P
Minne? kirjoitti 6.1.2012 15:31
Olen sairastanut masennusta suurimman osan elämästäni. En osaa edes kuvitella elämää ilman masennusta. Olen aina ollut melko yksinäinen. Minulla on aina ollut joitakin kavereita, mutta olen pitänyt heidät loitolla, en ole kertonut heille masennuksestani. Olen elänyt kaksoiselämää; olen joutunut esittämään jotain muuta kuin olen, ja se on ollut hyvin raskasta. Tilanteeni on nyt se, että en jaksa enää taivaltaa tätä kivuliasta matkaa. Tuntuu kuin kaikki sanat olisi käytetty. Tuntuu kuin kaikki lääkkeet yms. olisi kokeiltu. Kuolema tuntuu koko ajan houkuttelevammalta. En vain jaksa enää. En tiedä enää, mitä tehdä. Onko kenelläkään samanlaisia tuntemuksia / kokemuksia? Kiitos ja anteeksi. ☹️