Kun en enää tiedä kuinka edetä
Mistä aloittaisin..
Olen ulkopuolisen silmin onnellinen nainen. Mulla on aviomies, kaksi lasta ja oma talo. Mulla on pieni puutarha, marjapensaita ja kirsikkapuu. Mutta..
Mä olen jotenkin hukassa. Tuntuu etten tunne itseäni. En tiedä kuinka päin olla, mitä tehdä, mikä on oikein ja mikä väärin. Ahdistaa niin etten kestä!, masentaa, itkettää, en kestä sosiaalisia suhteita. Oon ollut neljän seinän sisällä jo viidettä vuotta ilman, että sukulaiset on hoksanneet mitään. Olen taitava näyttelemään että kaikki on hyvin. Käyn psykiatrilla ja marraskuussa olisi tarkoitus vihdoin aloittaa pidempiaikainen psykoterapia, mutta nyt sekin ahdistaa enkä tiedä onko musta siihen. Tekisi mieli haistattaa pitkät näille vähillekin ihmissuhteille mitä mulla on (terapeutti, lääkäri ja pakon sanelemana myös appivanhemmat) Kaikki muut ihmissuhteet (omat kaverit, omat sukulaiset) on jäänyt ja olen yksin. Yksinolo ei ahdista vaan tuntuu helpottavalta.
Oma olo sanoo, että ”jää sänkyyn, vedä kännit, viiltele, petä miestä, käytä huumeita, älä pyydä apua!!”
Mutta järki sanoo… ”älä kuuntele omaa oloa”
Osastolle en voi mennä, koska mulla on kaksi pientä lasta jotka tarvitsee mua. Toinen on vielä rintaruokinnassa, ja toinen uhmaikäinen ja todella riippuvainen minusta. En voi kuvitellakaan jättäväni heitä ja lähteväni lataamoon. Kuinka voisin edes ”ladata akkuja” kun tiedän että lapset odottaa kotona.
Kuinka pääsen tästä umpikujasta???????????