Kun ei jaksa valmistella joulua

Kun ei jaksa valmistella joulua

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 19.12.2007 klo 13:10 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2007 klo 13:10

Tästä piti tulla mun ensimmäinen joulu jonka aivan itse teen omaan kotiini. Nyt sitten olen sairas ollut jo monta päivää enkä saa mitenkään rasittaa itseäni ja päätettiin, että onkin parempi, että minä ja poikaystäväni vietämme joulun minun vanhempieni luona.
Tämä on niin karsean iso pettymyt etten taida edes haluta elää seuraavaan jouluun asti.

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2007 klo 16:01

Minä kyllä alan hyvin ymmärtämään nuoria jotka tappavat itsensä, kun ei kestä tätä helvetin maailmaa.
Jotenkin pitäisi vanhempien ihmisten mielestä kaikki vastoinkäymiset kestää ja vaan olla ja elää, kun onhan sulla vielä monia jouluja edessä jolloin voit mitä vaan tehdä.
Kukaan ei tajua ettei kestä juuri tätä hetkeä.

Ja toivoisinkin että elämä loppusi juuri tähän jouluun jotta kaikki olisivat väärässä ja että minun olisi pitänyt juuri tämä joulu saada tehdä itselleni sopivaksi , koska tämä oli minun viimeinen joulu. Pitäisi kuolla jotta joku tajuaisi jotain.

Käyttäjä arkavarvas kirjoittanut 20.12.2007 klo 22:28

kuuntelehan itseesi!
kyseessa on sinun ja poikaystäväsi yhteinen joulu. mieti, miltä poikaystävästäsi tuntuisi, jos tekisit itsemurhan?
ehkäpä olet valtavan pettynyt, koska odotuksesi ovat liian isot? ehkäpä teidän pitäisi poikaystäväsi kanssa keskustella, millaisen joulun juuri te haluatte viettää. voitte luoda aivan omat perinteet tai viettää erilaisen joulun. aivan turhaan otat paineita, olen aivan varma, että poikaystäväsi ymmärtää tilanteen. sitäpaitsi, miksi ihmeessä vain sinun pitää hoitaa valmistelut? voittehan vaikka aattona syödä noutopizzaa kynttilän valossa ja katsella leffoja sängystä, ei vaadi isoja valmisteluja. joulupäivänä voitte käydä vanhempiesi luona vaikkapa jouluaterialla, jos kinkkua ja laatikoita tekee mieli.

Käyttäjä kirjoittanut 21.12.2007 klo 12:45

Kiitos paljon vastauksestasi.
Kyllä luulen, että koko kylä saisi sydänkohtauksen, jos näkisivät meidän syövän noutopitsaa jouluna.
Itseasiassa kun mietin mitä perinteitä halusin omaan mökkiini, niin ne ovat aivan tavallista suomalaista joulua, ehkä vähän venäläisiä juttuja sekaan.

Olisin minä kuitenkin paljon vanhempieni ja muun suvun kanssa ja söisimme yhdessä.
Minä' vaan olin ajatellut, ett' olisin eka kertaa -mikähän mie olisin-ehkäpä että olisin
oikea kotirouva joka itse tekisi kaikkea kotiin. Koska olen hyvä kokki ja pidän ruuan tekimisisestä olisi kiva kaikki itse tehdä.

Hyvää joulua Sinulle arkavarvas ja myös kaikille muille jotka sattuvat eksymään tähän ketjuun.