Kuinka treffit sujuvat paremmin?

Kuinka treffit sujuvat paremmin?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 11.03.2020 klo 19:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 11.03.2020 klo 19:37

😁 Kaipaisin neuvoja treffien suhteen, kuin minulla ne epäonnistuvat melkein aina. Missä vika? Mistä sen tunnistaa? Voiko sen välttää? Tapaamiset järjestyvät parhaiten kotonani. Mitä mieltä olette siitä? Kuinka voisin vaatia kahvilaan tapaamaan minua? Onko seksi paikallaan? Kuinka lähelle voin päästää miehen tavatessani hänet ” Livenä” ensimmäistä tai toista kertaa? Suostuuko hän siihen? 

Kirjoita mielipiteesi asiasta, ja mahdolliset neuvosi, tilanteeni korjaamiseksi. Kiitos…Pikemiten…

Käyttäjä kirjoittanut 12.03.2020 klo 08:54

Minusta, jos eka treffit järjestää kotona, on se vähän kuin jo lupaisi seksiä. Eikä se ole turvallista, jos itsellä on ajatus vain kahvinjuonnista. Jos toinen ei suostu tapaamista kahvilassa, jättäisin sen tyypin.

 

Käyttäjä kirjoittanut 14.03.2020 klo 17:52

Kiitos mielipiteestäsi Maanvaiva!

Itse en kehtaa juoda kahvia ihmisen kanssa, joka näyttää, ja puhuu, kokoajan rakastelemisen tärkeydestä, kahvilassa!

Käyttäjä kirjoittanut 15.03.2020 klo 05:54

Olen huono tutustumaan, enkä näe vaivaa saadakseni selkeän kuvan miehestä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.03.2020 klo 11:41

Pikemiten kirjoitti:
Kiitos mielipiteestäsi Maanvaiva!

Itse en kehtaa juoda kahvia ihmisen kanssa, joka näyttää, ja puhuu, kokoajan rakastelemisen tärkeydestä, kahvilassa!

Jos seksi ei ole ainoa asia jota toivon treffeiltä/parisuhteelta, en varmaan viitsisi itsekään nähdä sen isompaa vaivaa vastapuoleen tutustumiseen tuollaisessa tilanteessa. Ainakin ellei kysyttäessä keksi muita tärkeitä asioita joista puhua.

Käyttäjä kirjoittanut 15.03.2020 klo 15:24

Tunnen itseni kiusaantuneeksi jos vieraiden ihmisten läsnäollessa pitää puhua seksistä, muutenkin keskusteleminen seksistä, ei ole mieluisaa minulle, koska minua hävettää ettei asia ole itsestäänselvyys. Mitä mieltä olet siitä, soroppi? Olenko liian arka tai ujo?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.03.2020 klo 17:52

Pikemiten kirjoitti:
Tunnen itseni kiusaantuneeksi jos vieraiden ihmisten läsnäollessa pitää puhua seksistä, muutenkin keskusteleminen seksistä, ei ole mieluisaa minulle, koska minua hävettää ettei asia ole itsestäänselvyys. Mitä mieltä olet siitä, soroppi? Olenko liian arka tai ujo?

Apua, enhän minä tuommoisiin kysymyksiin osaa vastata 😮 Luulen että useimmille ihmisille (myös minulle) seksistä puhuminen on vaikeaa. Ehkä itse pyrkisin välttämään siitä julkisilla paikoilla puhumista vaikka se ei enää ehkä yhtä suuri tabu olekaan kuin joskus aikaisemmin, sivustakuulijoiden kiusaantumisen/pahan mielen välttämiseksi ja itseni suojaamiseksi. Parisuhteen sisällä tai muissa seksuaalissävytteisissä ihmissuhteissa tietystä suorapuheisuudesta saattaa olla hyötyä, koska seksiin liittyy usein suuri määrä ääneenlausumattomia odotuksia/suorituspaineita, mutta ei se asioiden puheeksiottamista sen helpommaksi tee. Yleensä en halua keskustella seksistä ihmisten kanssa, joita en tunne hyvin ja joiden kanssa en tunne oloani turvalliseksi.

Käyttäjä kirjoittanut 21.03.2020 klo 13:40

Mitä mieltä olette uskottomuudesta? Onko uskottomuus sallittua joissain tilanteissa? Missä tilanteissa? Missä olosuhteissa?

Sain sellaisen käsityksen ettei miesystäväni ole vain minun kanssani, vain hänellä on muita ystäviä, jotka ovat hänelle tärkeämpiä kuin minä. En tiedä miten tämän asiantilan hyväksyisin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.03.2020 klo 15:10

Hei Pikemiten! Kerron omista kokemuksistani.

Kun olen joskus ollut treffeillä, olen aina sopinut tapaamisen juuri jonnekin kahvilaan, kuten sanoit, tai konserttiin tai vastaavaan julkiseen paikkaan, jossa olen tiennyt olevan myös paljon muita ihmisiä, päiväaikaan. En ole suostunut menemään kenenkään kotiin enkä päästämään ketään omaan kotiini, vaikka joku on joskus ehdottanut sellaista. Netissä tavattu henkilö ei välttämättä edes ole se ihminen, joka kuvassa näkyy tai joka hän esittää olevansa.

Jos treffikumppani alkaisi ensimmäisellä tapaamisella puhua koko ajan seksistä, en tapaisi häntä enää sen jälkeen, koska itse haen erilaista tutustumistapaa ja erilaisia arvoja. Saattaisin sanoa suoraan, millaista suhdetta olen itse etsimässä. Joku toinenhan saattaisi minun sijassani kokea juuri niin kuin hän haluaisi ja etsiä juurikin seksisuhdetta. Minusta on tärkeää, että molemmat kertovat, mitä ovat hakemassa, eikä sitten enää tarvitse jatkaa, jos toiveet eivät kohtaa.

Olen pari kertaa joutunut tilanteeseen, jossa treffikumppani on toisella tapaamisella ilmaissut hakevansa seksiseuraa. Olen joutunut toteamaan, että haen erilaista suhdetta. Silti minusta hänen toiveensa ja arvonsa ovat yhtä hyväksyttyjä ja arvokkaita kuin omanikin. Ne vain eivät kohtaa tarpeeksi hyvin, eikä siksi tarvitse jatkaa tutustumista. Vähän vastaavanlainen tilanne on ollut, jos treffeillä on käynyt ilmi, että treffikumppani onkin ollut varattu, vaikka se ei ole mitenkään käynyt ilmi etukäteen. Itselleni on selvää, etten halua aloittaa suhdetta varatun ihmisen kanssa. Nämä tilanteet ovat päättyneet hyvin sen jälkeen, kun olen kertonut, etten etsi suhdetta varatun ihmisen kanssa.

Minusta vieraiden ihmisten kanssa ei tarvitse puhua seksistä eikä muistakaan sellaisista aiheista, joista puhumista ei itse koe sillä hetkellä hyväksi. Tärkeintä minusta on miettiä, millä tavalla itse haluaa tutustua ja sitten pitää siitä kiinni. Se kertoo treffikumppanillekin, millainen ihminen olen.

Minusta onnistuneet treffit eivät ole sellaiset, jotka johtavat keinolla millä hyvänsä suhteen alkamiseen tai jatkumiseen. Minulla treffit ovat olleet onnistuneet, jos olen onnistunut kuulemaan treffikumppanin toiveita ja toisaalta kertomaan, mitä itse haluan. Vielä parempaa on ollut, jos tapaaminen on ollut muutenkin mukava. Parhaassa "ei-jatkoon" päättyneessä tapauksessa olemme molemmat voineet todeta lopuksi, että ei meidän kannata jatkaa keskenämme, mutta oli kyllä tosi hyvät treffit!

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: Kirjoitusvirheen korjaus
Käyttäjä kirjoittanut 28.03.2020 klo 17:42

Kiitos mielipiteestäsi purjevene.

On hyvä havaita että muiden treffit onnistuvat. Pikemiten.