Hei Pikemiten! Kerron omista kokemuksistani.
Kun olen joskus ollut treffeillä, olen aina sopinut tapaamisen juuri jonnekin kahvilaan, kuten sanoit, tai konserttiin tai vastaavaan julkiseen paikkaan, jossa olen tiennyt olevan myös paljon muita ihmisiä, päiväaikaan. En ole suostunut menemään kenenkään kotiin enkä päästämään ketään omaan kotiini, vaikka joku on joskus ehdottanut sellaista. Netissä tavattu henkilö ei välttämättä edes ole se ihminen, joka kuvassa näkyy tai joka hän esittää olevansa.
Jos treffikumppani alkaisi ensimmäisellä tapaamisella puhua koko ajan seksistä, en tapaisi häntä enää sen jälkeen, koska itse haen erilaista tutustumistapaa ja erilaisia arvoja. Saattaisin sanoa suoraan, millaista suhdetta olen itse etsimässä. Joku toinenhan saattaisi minun sijassani kokea juuri niin kuin hän haluaisi ja etsiä juurikin seksisuhdetta. Minusta on tärkeää, että molemmat kertovat, mitä ovat hakemassa, eikä sitten enää tarvitse jatkaa, jos toiveet eivät kohtaa.
Olen pari kertaa joutunut tilanteeseen, jossa treffikumppani on toisella tapaamisella ilmaissut hakevansa seksiseuraa. Olen joutunut toteamaan, että haen erilaista suhdetta. Silti minusta hänen toiveensa ja arvonsa ovat yhtä hyväksyttyjä ja arvokkaita kuin omanikin. Ne vain eivät kohtaa tarpeeksi hyvin, eikä siksi tarvitse jatkaa tutustumista. Vähän vastaavanlainen tilanne on ollut, jos treffeillä on käynyt ilmi, että treffikumppani onkin ollut varattu, vaikka se ei ole mitenkään käynyt ilmi etukäteen. Itselleni on selvää, etten halua aloittaa suhdetta varatun ihmisen kanssa. Nämä tilanteet ovat päättyneet hyvin sen jälkeen, kun olen kertonut, etten etsi suhdetta varatun ihmisen kanssa.
Minusta vieraiden ihmisten kanssa ei tarvitse puhua seksistä eikä muistakaan sellaisista aiheista, joista puhumista ei itse koe sillä hetkellä hyväksi. Tärkeintä minusta on miettiä, millä tavalla itse haluaa tutustua ja sitten pitää siitä kiinni. Se kertoo treffikumppanillekin, millainen ihminen olen.
Minusta onnistuneet treffit eivät ole sellaiset, jotka johtavat keinolla millä hyvänsä suhteen alkamiseen tai jatkumiseen. Minulla treffit ovat olleet onnistuneet, jos olen onnistunut kuulemaan treffikumppanin toiveita ja toisaalta kertomaan, mitä itse haluan. Vielä parempaa on ollut, jos tapaaminen on ollut muutenkin mukava. Parhaassa "ei-jatkoon" päättyneessä tapauksessa olemme molemmat voineet todeta lopuksi, että ei meidän kannata jatkaa keskenämme, mutta oli kyllä tosi hyvät treffit!
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 8 kuukautta sitten. Syy: Kirjoitusvirheen korjaus