Kuinka selvitä?

Kuinka selvitä?

Käyttäjä not alive aloittanut aikaan 24.11.2013 klo 20:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä not alive kirjoittanut 24.11.2013 klo 20:38

Uutena käyttäjänä en oikein vielä hallitse keskustelujen etsimistä & muuta sellaista. Haluaisin keskustella raiskaamisesta – tarkemmin sanottuna sen uhreista.

Itse olen raiskauksen uhri enkä tiedä kuinka oikein voin selvitä siitä? Siitä on jo vuosia aikaa mutta silti tunnen itseni likaiseksi ja arvottomaksi. En tunne olevani täysi nainen enään. Seksiä kykenen nykyään harrastamaan mutta nautintoa en saa vietyä loppuun asti. Kuinka se onnistuu? Tunnen kuinka keho lyö lukon juuri sillä hetkellä kun orgasmi on tulossa. Kuinka saan kehoni rentoutumaan? Seurustelen todella ihanan miehen kanssa ja luotan häneen täysin mutten silti saa orgasmia. En ole koskaan saanut koska koin raiskauksen nuoressa iässä. En tiedä mitä enään voisin tehdä. Terapia ei auttanut. Ei ole auttanut vaikka olen mieheni kanssa asiasta puhunut. Onko ketään joka olisi samassa tilanteessa?

Käyttäjä not alive kirjoittanut 26.11.2013 klo 11:18

Eikö kukaan tosiaan ole kokenut samanlaista? En tiedä mitä tehdä, tarvitsen apua. 😞

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 26.11.2013 klo 11:27

Hei nimimerkki not alive ja toki muutkin!

Välitä! seksuaaliväkivaltatyön verkostohanke pitää Tukinetissä liveryhmä eli chattejä seksuaalista väkivaltaa kokeneille sekä heidän läheisilleen.

Seuraava liveryhmä on ensi viikon tiistaina eli 3.12. klo 18-20 ja silloin teemana on: Parisuhteen haasteet seksuaalista väkivaltaa kokeneilla.

Liveryhmien ohjaajina toimivat Setlementti Naapuri ry:n Välitä! -hankkeen asiantuntijat.

Liveryhmä on avoin kaikille joita teema koskettaa. Etukäteisilmoittautumisia ei tarvita. Tule rohkeasti mukaan jakamaan ajatuksia!
🙂🌻

Käyttäjä not alive kirjoittanut 26.11.2013 klo 21:29

Kiitoksia sinulle neuvosta c:

Mutta onko tuo ryhmä hyvä?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 02.12.2013 klo 17:26

not alive kirjoitti 26.11.2013 21:29

Kiitoksia sinulle neuvosta c:

Mutta onko tuo ryhmä hyvä?

Hei taas,

Välitä! seksuaaliväkivaltatyön verkostohankeen liveryhmä on siis jo huomenna tiistaina 3.12. klo 18-20 ja teemana tosiaan on parisuhteen haasteet seksuaalista väkivaltaa kokeneilla.

Liveryhmän ohjaajina toimivat Setlementti Naapuri ry:n Välitä! -hankkeen asiantuntijat, joten ryhmästä varmasti saa luotettavaa tietoa ja neuvoja aiheeseen liittyen.

Liveryhmä on avoin kaikille joita teema koskettaa, joten ryhmästä voi saada myös vertaistukea.

🙂🌻

Käyttäjä Desper kirjoittanut 07.12.2013 klo 15:51

Ehkä et sittenkään luota täydellisesti siihen, että sinulla on oikeus nauttia eikä ainoasrtaan miehelläsi? Ehkä pelkäät, että et kuitenkaan saa sitä, mitä haluat, vaan kaikki kuuluu toiselle? Toisen haluunhan jouduit alistumaan myös tuossa ikävässä tapauksessa. Tekniikasta voi myös olla kyse yllättävän paljon. Et ehkä vielä tiedä, mitä tarvitset saadaksesi suurimman mahdollisen nautinnon. Kokeile ja harjoittele itseksesi; sitä suositellaan parhaana keinona orgasmin oppimiseksi. Tee juuri niinkuin sinusta tuntuu hyvältä, niin kauan kuin haluat, ja salli itsellesi kaikki nautinto, mitä koet, tunnustele, mitä kehosi haluaa seuraavaksi, ja seuraavaksi, ja seuraavaksi; älä pyri orgasmiin, vaan nauti. Kehosi on sinun omasi ja tärkein ennen kaikkea sinulle. Sitten, kun tunnet kehosi, voit ohjata myös miestäsi siinä, mikä sinusta on parasta.

Käyttäjä Elina85 kirjoittanut 07.12.2013 klo 21:53

not alive kirjoitti 24.11.2013 20:38

Uutena käyttäjänä en oikein vielä hallitse keskustelujen etsimistä & muuta sellaista. Haluaisin keskustella raiskaamisesta - tarkemmin sanottuna sen uhreista.

Itse olen raiskauksen uhri enkä tiedä kuinka oikein voin selvitä siitä? Siitä on jo vuosia aikaa mutta silti tunnen itseni likaiseksi ja arvottomaksi. En tunne olevani täysi nainen enään. Seksiä kykenen nykyään harrastamaan mutta nautintoa en saa vietyä loppuun asti. Kuinka se onnistuu? Tunnen kuinka keho lyö lukon juuri sillä hetkellä kun orgasmi on tulossa. Kuinka saan kehoni rentoutumaan? Seurustelen todella ihanan miehen kanssa ja luotan häneen täysin mutten silti saa orgasmia. En ole koskaan saanut koska koin raiskauksen nuoressa iässä. En tiedä mitä enään voisin tehdä. Terapia ei auttanut. Ei ole auttanut vaikka olen mieheni kanssa asiasta puhunut. Onko ketään joka olisi samassa tilanteessa?

Itse olen myös joutunut raiskatuksi teini-iässä. Itse en aikoinaan kyennyt kertomaan kenellekkään asiasta mitään. Olen vasta aikuisena pystynyt puhumaan asiast muutamille. Nyt olen siinä tilanteessa että, olen nyt käynyt muutamia kertoja psygolokilla ja aijon viimein puhua asiasta ammattilaisen kanssa. Olen aiemminkin käynyt psygolokilla masennuksen vuoksi, ja en kyennyt siitä puhumaan silloin. Mutta nyt minusta tuntuu että se on vain tehtävä vaikka pelottaa ajatus avata elämäni karmein kokemus, mutta ei asia enää pahemmaksi voi muuttua.

Vihan ja raivon tunteet tapahtunutta kohtaan ovat pinnan alla olemassa vaikka ne on pystynyt sulkemaan sisälleen, koska niin on ollut vaan pakko tehdä, jotta on pysynyt kasassa jottei kukaan huomaisi että jokin on vialla.

Toivon todella että aikoinaan vaan olisin uskaltanut puhua asiasta häpeästä ja inhotuksesta huolimatta.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 08.12.2013 klo 01:10

Sitten, kun tunnet kehosi, voit ohjata myös miestäsi siinä, mikä sinusta on parasta.

Paremmin voisi ehkä sanoa: sitten tiedät, miten SINÄ haluat miestä. Sinun halustasi, nautinnostasi ja rakkaudestasi on ennen kaikkea kysymys.
Minua ei ole raiskattu, mutta on häväisty muulla tavalla. Tajusin sitten lopulta, että saan häpäisijän häipymään mielestä vain ottamalla oman seksuaalisuuteni haltuuni. Sen jälkeen, kun tuntee oman seksuaalisuutensa, oppii olemaan pelkäämättä, että toinen puuttuu siihen loukkaavasti. Se on vähän niinkuin kaikessa elämässä, että vasta kun löytää erillisyyden ja omat rajansa, yhteys muihin on mahdollinen.

Käyttäjä pikkumyy4 kirjoittanut 08.12.2013 klo 11:54

Kuinka selvitä yhteiskunnassa.Kun on hätä niin ei saa apua mistään.
Mulla se on sellaista,että olen lievästi kehitysvammainen nainen.Ja joskus tuntuu,että kukaan ei ymmärrä mua.helppoa ei ole elämä mulla ollut koskaan.En edes muista missä mulla on ollut hyvä olla.Nytkin asun asuntolassa.Jossa on huonompikuntoisempia asukkaita kuin minä.Ei heille voi puhua asioista.Ohjaajalla ei ole aikaa aina mulle.Siksi tunnen itseni joskus aivan avuttomaksi.Olen halunut monta kertaa kuolla.Koska elämä ei ole sitä miltä minä sen haluaisin olevan.Ihmiset aina riitelee.Tai tekevät jotain muuta omituista.Oikeasti en jaksaisi elää enään.Mutta kai se on pakko.
Mä en ikinä selviä tästä elämästäni.😯🗯️😭
voi kumpa elämä olisi toisenlaista.