Kuinka rakastetaan?
Hei. Tämä saattaa kuulostaa kovin teinimäiseltä näin 28v ukon kirjoittamana, mutta en koe itseäni enää nuoreksi kirjoittaakseni nuortenpalstalle.
Minulla on ongelma, en ilmeisesti osaa rakastaa. Saatika oikeastaan ihastuakaan. Toki koen tietynlaiset ihmiset kiinnostavina, -viehättävinä jopa, mutta en koe sellaista suurta intohimoa tai tunteiden paloa toista kohtaan niinkuin monesti kuvaillaan. Toki läheisyys tuntuu mukavalta ja huumaavalta, mutta siihenpä se sitten jääkin.
Syynä voisi olla se, että teininä en uskaltanut näyttää tunteitani juuri ollenkaan. Sillä tiesin joutuvani vaikeuksiin ja kiusatuksi mikäli sana kiirisi tunteilustani. Minulla ei ole takanani yhtäkään parisuhdetta, jonka perusteella pystyisin edes tunnistamaan rakkauden tunnetta.
Joten, kuinka saisin avattua tämän ”lukon” joka estää minua yleisestikään tuntemasta? Kaikki päivät menee eräänlaisessa apatiassa lilluen, ilman sen isompia tunnetiloja. En ole itkenytkään vuosiin, mikä voi olla suomalaiselle miehelle hyvin ominaista.