Kuinka pystyisin hallitsemaan ahdistuskohtauksia?

Kuinka pystyisin hallitsemaan ahdistuskohtauksia?

Käyttäjä sunnyy aloittanut aikaan 20.05.2012 klo 21:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sunnyy kirjoittanut 20.05.2012 klo 21:18

Kaikki alkoi siitä, kun olin yläasteella koulukiusattu. Silloin sain ahdistuskohtauksia, tuntui siltä, etten pysty nielaisemaan, ”pala kurkussa” kait… Oli todella vaikeaa syödä muiden ihmisten seurassa, kun tuntui koko ajan, että tukehdun.
Yläasteen jälkeen menin lukioon, jossa sain paljon hyviä ystäviä. Ahdistus katosi, ja olin onnellinen. Nyt kuitenkin olen muuttanut uuteen maahan ja (luultavasti) työilmapiiri, kolleegat, uusi ympäristö, rakkaista erossa olo ja muu on saanut ahdistuksen palaamaan. Tilanteesta tekee hankalan se, että joudumme töissä pukeutumaan eläinhahmoksi. Muutama päivä sitten se alkoi; ollessani eläinpuvussa sain kohtauksen. Tuntui, etten pysty nielaisemaan, ympärilläni oli kymmenittäin ihmisiä, tuijottivat minua, ainoa asia mielessäni oli, että en voi tehdä mitään. En missään tapauksessa saa ottaa esimerkiksi eläinhahmon päätä pois, ahdistuksen lievittämiseksi, puhua, tai tehdä mitään muutakaan. Tilanne oli täysin toivoton ja tuntui siltä, että kuolen siihen paikkaan. Minut oli ahdistettu nurkkaan, lapsia ja aikuisia ympärillä, minua auttava kolleega ei tiennyt mitään, mitä tuon eläinasuni sisällä tapahtui. Selvisin kuitenkin tilanteesta jotenkuten. Aina kun tuli tarve nielaista, se tuntui maailmanlopulta.
Tämä sama on jatkunut nyt muutaman päivän. Aina kun tulee aika mennä taas tuohon eläinpukuun, ahdistus nousee. En todellakaan tiedä, mitä tehdä. Haluan apua tähän ongelmaan, sillä en halua palata kotiin kesken kesän (työsopimus syksyyn asti), mutta eihän tämä näin voi jatkua. Tämä ongelma tuli takaisin todella yllättäen, ja tarvitsen kipeästi apua, jotta voin jatkaa työssäni.
Kiitos jo etukäteen 🙂