Kuinka monta tuntia pitää olla aamu-ja iltalääkkeiden väli?

Kuinka monta tuntia pitää olla aamu-ja iltalääkkeiden väli?

Käyttäjä lehmus55 aloittanut aikaan 25.12.2021 klo 16:23 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä lehmus55 kirjoittanut 25.12.2021 klo 16:23

Nyt kun olen töistä vapaalla, tulee lääkkeitä syötyä kroonisiin sairauksiin vähän miten muistaa. Eilen illalla söin joskus 24 ja aamulla kun heräsin söin taas lääkkeitä kello 6. Samat lääkkeet on aamuin illoin. Tänään olen kuin humalassa ollut monta tuntia ja kävelen pitkin seiniä. Vasta nyt kello 16 alan pysymään pystyssä.

Eikö nykyään enää käydä verikokeissa mittaamassa lääkeainepitoisuuksia? Itse olen käynyt viimeksi kolme vuotta sitten kokeissa. Mulla on sellainenkin lääke jossa sanotaan että pitäisi seurata kreatini-ja suola-arvoja? Mutta ei niitä nyt seurata, kun en itsekään ole aktiivinen.

Käyttäjä keskustelua kirjoittanut 25.12.2021 klo 18:40

Minulla vaihtelee tuo väli. Herättyäni otan aamulääkkeet ja aika usein 20-22 aikaan illan annoksen. Jos nukahtamislääkettä tarvitsen, otan ennen keskiyötä viimeistään, sen jälkeen ei kannata. Varsinkin jos aamusta auton rattiin meno.

Noista labroista. Nykyään saa olla tosiaan aktiivinen ja kysyä hoitotaholta laittaisivatko lähetteet labraan. Varsinkin jos on sellainen lääke johon liittyen suositellaan seurantaa.

Hyvää joulunaikaa sinullekin Lehmus55. Tuosta mitä sanoit kävelemisestä pitkin seiniä, onko sulla joku pitkävaikutteinen depotlääke käytössä, minkä vaikutusaika on illasta seuraavaan iltaan?

Käyttäjä lehmus55 kirjoittanut 25.12.2021 klo 19:19

Ei ole depotlääke käytössä. Aamuin ja illoin sama lääkitys, paitsi aamuisin otan lisäksi Primaspanin ja lisäksi vitamiineja ja magnesiumia. En käytä mitään unilääkkeitä.

Nyt otin aikaisemmin kello 19 iltalääkkeet. Pelottaa hieman tämänaamuinen kokemus. Olen googlainnut koko päivän mikä kohtaus mulla oli. Mutta jos ei huomenna toistu, niin ei kai mitään vaarallista ollut.

Käyttäjä keskustelua kirjoittanut 25.12.2021 klo 20:15

Tulee mieleen, keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet voi aiheuttaa tuonkaltaisia tuntemuksia ellei kyse ole tarpeesta tarkistaa verenpainelääkkeet?mikä on arvailua vaan kun itsellä yleensä matalat verenpaineet, johon ei ole lääkkeitä olemassakaan.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 kuukausi sitten. Syy: lisäsin
Käyttäjä lehmus55 kirjoittanut 25.12.2021 klo 20:50

Keskustelua, kiitos kun yrität auttaa muttei minulla on verenpainelääkettäkään. Ainut mikä nyt on ollut ylimääräisenä on nesteenpoistolääke jota syön tarvittaessa.  Olen ottanut sen jos paino nousee viikossa kolme kiloa tai sormus kiristää. Nyt jouluna paino varmaan on noussut ihan syömällä, kun ruokaa tein vieraillekin joita ei tullut. Otin kolmena päivänä peräkkäin nesteenpoistolääkkeen.

Verenpaineen voisin tietysti mitata mutta mittari on yläkaapissa enkä nyt uskalla nousta tuolille, jos taas pyörryttää. Mutta nyt iltalääkkeen jälkeen ei ole huipannut ja kävely onnistuu ihan normaalisti.

Käyttäjä keskustelua kirjoittanut 25.12.2021 klo 21:20

Kannattaa mittauttaa verenpaine. Tuo huippaus viittaa mataliin arvoihin. Nesteenpoistolääkkeellä voi olla vaikutusta. Onko se tavallista, että voi ottaa useana peräkkäisenä päivänä?

Käyttäjä lehmus55 kirjoittanut 26.12.2021 klo 11:18

Yleensä en ota monena päivänä peräkkäin mutta nyt tuntui ettei nesteet poistu ja otin monena päivänä. Purkissa lukee tarvittaessa. Kun on liikaa nesteitä, olotila on muutenkin vaikea silloin.

Tänä aamuna huippasi jo ennen lääkkeitä joten lääkärille pitää kai mennä. Saan oman mittarinkin, kun naapuri tulee kylään ja hän voi nousta tuolille sen hakemaan.