Kroonistunut yksinäisyys vieraana
Hei.
Pitkästä aikaa ajattelin turvautua internetin ihmeelliseen maailmaan keskustelun ja kohtaamisen toivossa.
En taida olla ainut, jolla on ongelmana yksinäisyys, mutta vaikka se ei kovin ainutlaatuista olekaan, niin silti se satuttaa.
Olen nyt asunut vuoden uudella paikkakunnalla lapseni kanssa, ja muuton vuosipäivänä kauhukseni huomasin, että toiveistani ja odotuksistani huolimatta en ole saanut haalittua yhtäkään kylästelytuttavaa itselleni.
On minulla muutama ystävä ja sisaruksiin hyvät välit, ja seurustelukumppaninkin olen onnistunut löytämään, mutta he kaikki asuvat kaukana ja elävät kovin erilaista elämää kuin minä.
Tiedän, että on ihmisiä, joille minun sosiaalinen elämäni riittäisi, voinhan soittaa ystävälleni ja näen poikaystävääni suurin piirtein viikottain, mutta minusta tuntuu, että kuihdun pois joka päivä töiden jälkeen kun saavun lapsen kanssa kotiin, ja tiedän, että alkava iltapäivä ja ilta tulee noudattamaan samaa kaavaa kuin sadat edeltävät, että minun kotitielleni ei ilmaannu yksikään auto ja pullataikina pitää leipoa neljäsosana ohjeesta, koska syöjiä ei tule ilmaantumaan.
Kaipaan niin kauhean paljon sitä, että saisin keskustella uusien ihmisten kanssa ja tuntea itseni halutuksi seuraksi ja mielenkiintoiseksi ihmiseksi.
Jos olisi aikaa, voisi käydä kerhoissa ja piireissä ja vaikka baareissa ja nähdä uusia naamoja, mutta työt ja yksinhuoltajan arki hujauttavat kellon viisareita niin, että jos ennen seuraava päivä oli mahdollisuus tehdä jotakin arjesta poikkeavaa, on nyt aikaväliksi muuttunut kuukausi.
Olisi kohteliasta kirjoittaa jotakin hyvää ja kannustavaa valittamisen jälkeen, mutta tänä iltana ei huvita. Huono päivä.