Krooninen väsymysoireyhtymä?

Krooninen väsymysoireyhtymä?

Käyttäjä Tarina aloittanut aikaan 24.05.2008 klo 09:11 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tarina kirjoittanut 24.05.2008 klo 09:11

Outo diagnoosi tuokin, itse sen sain vuonna 2004 ja en mitään hoitoa! Eli tavallaan tehtiin niin, että annettiin mulle ”syy” olla kipeä, mutta ei mitään tukea tai hoitoa, ei edes kontrolleja mihinkään.

Nyt olen kamppaillut nelisen vuotta väsymyksen, kipujen ja masennuksen kanssa ja tuo diagnoosi on leimaava siksi, että kun minulla on vaikka VTI, lääkäri ei tahdo ottaa oireita todesta.

Nyt on pakko toimia, sillä en halua olla tämän sairauden vankina loppuelämääni. Eli aion pyytää kontrollitutkimuksia sekä myös unitutkimusta. Ainakin uniapnea kannattaa sulkea pois. Joudun myös valittelemaan särkeviä polviani: viime yönäkään en saanut nukuttua kunnolla, kun polvia särki joka asennossa. En jaksa uskoa, että somatisoisin itselleni polvikivun! Se menee jo vähän liian pitkälle! Vai onko nivelrikko sekin ”psyykkinen” oire?

Kirjoitelkaa te, joilla samaa ongelmaa. Odotan etenkin viestejä ihmisiltä, joilla on uniapnea todettu. Miten se vaikuttaa terveyteen, muuten kuin väsymksenä?

Käyttäjä heli-täti kirjoittanut 25.05.2008 klo 21:42

Tarina kirjoitti 24.5.2008 9:11

Outo diagnoosi tuokin, itse sen sain vuonna 2004 ja en mitään hoitoa! Eli tavallaan tehtiin niin, että annettiin mulle "syy" olla kipeä, mutta ei mitään tukea tai hoitoa, ei edes kontrolleja mihinkään.

Nyt olen kamppaillut nelisen vuotta väsymyksen, kipujen ja masennuksen kanssa ja tuo diagnoosi on leimaava siksi, että kun minulla on vaikka VTI, lääkäri ei tahdo ottaa oireita todesta.

Hei
Minulle yritettiin kanssa aluksi työntää, jos jonkinlaista diagnoosia. Mm väsymysoireyhtymä, masennus yms. Oikean diagnoosin sain vasta monien vuosien jälkeen ja siinä pitää itse vain yrittää jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan, eli lääkäreitä. Se ainakin kamalinta itselläni oli, että todella sairaana vain joutui jaksamaan, eikä kukaan meinannut ymmärtää, että kuinka sairas olin.
Todellakin voimia sulle!!!! Kannattaa käydä muuten suomen borrelioosi yhdistyksen sivuilla, koska oireesi ovat noin moninaiset.

Käyttäjä Erehtynyt rakastumaan kirjoittanut 26.05.2008 klo 11:02

http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/fibromyalgia.html - 10k -

Tutkimustietoa, joka voisi ehkä liittyä sinun ongelmaasi on Reumaliiton sivuilla.
sukulaisellani on fibromyalgia ja oireesi viittaavat siihen. Kannattaa tutkia, hoitoakin on saatavilla. Ympäri Suomea on asiantuntijoita, jotka ottavat asiasi vakavasti.

Terveisin ER🙂🌻