Krooninen masennus?

Krooninen masennus?

Käyttäjä Mousy aloittanut aikaan 29.05.2008 klo 14:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Mousy kirjoittanut 29.05.2008 klo 14:51

Luin eräältä toiselta palstalta viestejä kroonisesta masennuksesta ja aloin ajatella asiaa. Olen jo pari vuotta sitten ensimmäisen kerran epäillyt olevani masentunut. Oikeastaan nelisen vuotta sitten alkoi tämä huonon olon alamäki, kun poikaystäväni 1½ vuoden seurustelun jälkeen petti minua, mutta kolme vuotta sitten lukion päätyttyä se kunnolla alkoi.

Ei ole kiinnostanut oikeastaan mikään. Ei ole mielipidettä oikein mistään. Menen ihan täysin muiden ihmisten mukaan koska en välitä. Olen ollut itkuinen viimeisen pari vuotta enemmän tai vähemmän. Märehdin menneisyyden tapahtumia enkä oikein pääse eteenpäin asioista. En osaa käsitellä niitä varmaan oikein. Olen melkein jatkuvasti alakuloinen. Toisten ihmisten seura ei enää kiinnosta samoissa määrin, ystäväpiirikin on kutistunut muutamaan tärkeään ystävään ja juttukavereihin. Töissä käyminen oli viime vuonna vaikeaa, nyt sen kanssa ei ole ongelmaa kun on uusi, mukava työpaikka ja mukavat työkaverit.

Pitäisikö tässä lähteä lääkärille vai psykiatrille ongelman kanssa? Miten kroonisen masennuksen kanssa elää? Selviääkö lääkityksellä vai tarvitaanko ”keskustelutuokioita”?

Käyttäjä Yksin taas kirjoittanut 05.06.2008 klo 08:48

Hei

Ajattelin vastata oman näkökulman sun asiaan.. Olisi hyvä jos kävisit tosiaan juttelemassa psykologin tai lääkärin kanssa ja saisit vaikka kuurin masennuslääkkeitä jonka jälkeen voisit pikkuhiljaa alkaa miettiä mistä kaikki paha olo johtuu😑❓

Itsekin olen siinä tilanteessa että olen masennuslääkkeitä syönyt puoli vuotta ja
käynyt terapiassa kerran kuussa puhumassa ja nyt tuntuu välillä jopa hyvältä🙂

Rohkeasti vaan hakemaan apua🙂👍 ja pidä kiinni niistä vähäisitäkin ystävistä mitä sulla on. Itsellä niitä ei enään ole joten tiedän niitten tärkeän merkityksen!!!