Kouluttautua vaiko eikö
Tämä on asia mitä olen pyöritellyt mielessäni jo vuosia. Pitäisi opiskella. mutta mitä? Onko oenää järkeä?
Olenko heittänyt kallisarvoista aikaa vain hukkaan?
Olen siis 34 vuotias, kolmen lapsen äiti. Olen ammattiin aikoinani valmistunut alalta mikä ei työllistä.
Olen tehnyt ”paskaduunia” viimeiset seitsemän vuotta, samaa työtä en missään nimessä halua tehdä lopun elämääni.
Perhe-elämä on ollut haastavaa ja olen sairastunuut masennukseen tässä kaiken keskellä, tästä syystä en ole hoitanut kunnnolla työtäni.
Pienen esittelyn jälkeen itse pohdintaan. Haluaisin siis opiskella. Yliopisto opinnot on kummitellut pääkopassa jo vuosia, asian eteen en vaan ole tehnyt mitään.
Nyt ahdistaakin ajatus, että onko liian myöhäostä lähteä, olenko aivan liian vanha, mitä jos en edes pääse opiskelemaan…
Kannattaako edes yrittää?
Ja jos en yritä, mitäs sitten?
Nykyistä työtä en halua tehdä. Periaatteessa työpaikassani on mahdollista edetä, mutta olenkohan pilannut jo nämä mahdollisuudet kun en ole hoitanut tällä hetkellä työtäni moitteettomasti.
Vaihtoehtona on toki hakea muutakin työtä, mutta se on ihan samaa itselle merkityksetöntä puuhastelua josta saa vaan sen rahan millä jotenkuten itsensä ja perheensä elättää.
Ja jotta en riittävästi olisi asioitani sotkenut, ei tietenkään raha-asiatkaan mallillaan ole. Luottotiedot menny, velkajärjestelyyn pitäisi päästä, mutta jos nyt opiskelemaan lähtisin niin eihän sekään onnistuisi. Ja mistäpä rahaa millä elättää perhe.
Ahdistaa vaan niin paljon tämä, että tuntuu kuin vanne puristaisi sisäelimiä.