hei,
minulla pyörii aihe ´kostava isä´.
Olin taas eilen puhelinyhteydessä isääni, ja koska emme pystyneet sopimaan kellonajasta, jolloin tapaamme tällä viikolla, niin isä sanoi, että parempi ettei tavata sitten ollenkaan. Sitä edelsi keskustelu siitä, kuinka minun pitää vastata heti puhelimeen kun HÄN soittaa ja hankkia puhelinvastaaja, kun ei tekstiviesti-yhteys käy. Oli joutunut soittamaan 2 tunnin ajan minulle samana päivänä, hohhoijaa. Kuulemma se olisi empatiaa ja toisen osaan asettumista puhelinvastaajan hankkiminen.
Ei onnistunut kesäreissu.Ei ollut eka kerta. Minulla on sellainen isä, joka pyrkii vaan tuhoamaan suhteensa lapseen, äärimmäisellä ja inhottavalla, pirullisella huomauttelulla ja pikkuasioista ja puhetavoista lähtien. Siitä on tavallinen kasvatuskeskustelu kaukana.
Lisäksi emme tässä elämässä pääse tavallisiin aikuisiin väleihin, koska isä vaan kasvattaa minua eikä kohtele tasavertaisesti. Minusta tasavertaisuus olisi kohtuullista, olen 46-vuotias. On ottanut mielestäni sairaan tavan olla isä ja pyrkii rankaisemaan tosi pienistä asioista kuin tikarilla pistäs.
Sitten jos tavataan, kaivellaan menneitä, ja aloitetaan keskustelu henkilökohtaisella syyttelyllä siitä, että miksi minä olen epänormaali ja alempiarvoinen ja hän ylempiarvoinen luojan armosta ja tässä yhteiskunnassa parempiarvoinen, suorastaan huomattavan korkealla tasolla.
Kirjotain tän viestin siksi, esimerkkinä minkälaista ei ole rakentava riitely.
Isä on ottanut minut ja sisareni silmätikuiksi, ja asenne on erittäin epäluuloinen , kostava, harhainen. Tarkkailu on kuin olisi rikollisena tarkkailun alla .(En haluaisi käyttää psykiatrian termejä, kun en ole psykiatri.) Se ei ole pystynyt tässä elämässä selviytymään kauteuden kanssa toimeentulemisesta ja pyrkii kaikin keinoin loukkaamaan, hyljeksimään ja osoittamaan inhoa aikuisille lapsille.
Riita-tilanteissa se väistelee erittäin taitavalla asenteella vastuuta. Kosto pirskahtaa pienimmästäkin. Isä on julma ja ampuu alas, on ampunut alas minun elämässä positiivista pyrkimistäni sekä sisareni. Kade on kauhea asia.
Ehkä parempi etten mene kesämökille, vaikka se olisi ollut ainut kesämökki-retki tänä kesänä. Olen työtön ja olen odotellut työttömyyskorvauksia kesäkuun alusta lähtien.
paskaa.