Kokemuksia statiineista

Kokemuksia statiineista

Käyttäjä agora aloittanut aikaan 06.03.2015 klo 10:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä agora kirjoittanut 06.03.2015 klo 10:36

Kaipaisin omakohtaisia kokemuksia statiineista.
Minulle määrättiin niitä kaksikin erilaista joulukuun sydänkohtauksen ja ohitusleikkauksen jälkeen. Niitä nyt pitää syödä lopun elämää.

Omakokemukseni on
– ainainen pahan olon tunne suussa ja mahassa
– jalat väsyvät pienenkin lenkin jälkeen
– jaloissa on iltaisin kummallista liikehdintää eli levottomat jalat
– olen kuin muissa maailmoissa, en jaksa keskittyä mihinkään
– ruoka ei maistu miltään

Ilman lääkärin lupaa en uskallla lopettaa mutta näin elämä ei ole elämisen arvoista.

Käyttäjä Alexandra79 kirjoittanut 06.03.2015 klo 18:42

Hei,

otappas yhteyttä siihen lääkäriin joka nuo määräsi ja keskustele hänen kanssaan vaikutuksista ja mitä asialle voi tehdä. Lääkkeitä ei tule lopettaa ilman lääkärin lupaa mutta noin suurissa haittavaikutuksissa pitää ottaa yhteyttä lääkäriin pikimmiten.

Statiineja on montaa erilaista laatua ja itse vuosia käyttäneenä tiedän että ne toimivat eivätkä aiheuta haittavaikutuksia ainakaan minulle. Kyse on loppuiän lääkityksestä joten kannattaa yrittää löytää juuri sinulle sopivin vaihtoehto.

Käyttäjä agora kirjoittanut 07.03.2015 klo 06:40

Hei ja kiitos vastauksesta.
Tätä ennen olenkin saanut vain vastauksia joissa kehoitetaan lopettamaan myrkkyjen syönti. Pakko minun niitä on kuitenkin nyt syödä, koska en ota riskiä saada uusia sydänvaivoja.
Olen kuitenkin ajatellut kaikkien statiinejen aiheuttavan vakavia sivuoireita eikä mielessä ole käynyt valittaa oireista ihan lääkärille asti.
Ensi viikolla on jo lääkäri ja pyydän, että kokeillaan jotain muuta. Jos vaikkä löytäisin syyn jatkaa elämistä.