Kokemuksia päiväosastohoidosta Hki?

Kokemuksia päiväosastohoidosta Hki?

Käyttäjä mopopipo aloittanut aikaan 17.10.2015 klo 20:10 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä mopopipo kirjoittanut 17.10.2015 klo 20:10

Onko täällä ihmisiä, jotka ovat olleet Hgissä päiväosastolla viime aikoina? Nimenomaan masennuksen takia siis. Alkoi taas hyvin huono jakso itselläni, niin ajattelin että jos pyytäisi lähetteen. Mutta sitten taas muistin, että eipä siitäkään varmaan mitään iloa olisi.

Onko olemassa paikkaa, jossa masennuspotilas kohdataan empaattisesti ja yksilönä? Kunnioitetaanko ihmisen yksityisyyttä, mielipiteitä, tunteita? Entä onko paikkaa, jossa osataan ihan oikeasti tehdä jotain? Pelien pelaaminen ja istuskelu ei auta masennukseen.

Helsingin päiväosastoista olen ollut Laakson mielialahäiriöosastolla, siitä ei ainakaan ollut minulle hyötyä.

(Varsinaiset sairaala-osastot on sitten asia erikseen, niistä en enempää kokemuksia kaipaa.)

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.10.2015 klo 08:09

Hei Mopopipo!
Minä olen ollut Vantaalla päiväosastohoidossa kolme kertaa ja neljättäkin kertaa ehdotettiin mutta en halunnut mennä. Minusta päiväosastolla ei tehty mitään, aikoa hyöty oli hyvät ruuat mitkä sai. Olen todella samaa mieltä että istuskelu ja pelien pelaaminen ei auta. Oletko miettinyt vapaaehtoistoimintaa aikasi kuluksi. Minä menin mukaan mutta nyt toiminnassa on pieni tauko kun tarvin uuden mummun. Lisäksi heillä on kokoontumisia ja saa lehden. Käyn lisäksi seurakunnan ryhmässä mielenterveyskuntoutujille jossa luetaan raamattua ja lauletaan virsiä. Olen aika huonossa kunnossa vielä, paljon IM-ajatuksia mutta taistelen. Kirjoittele lisää.