Kokemuksia nettipetoksista tai muista huijareista?

Kokemuksia nettipetoksista tai muista huijareista?

Käyttäjä MoonShadow aloittanut aikaan 10.08.2011 klo 20:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä MoonShadow kirjoittanut 10.08.2011 klo 20:37

Luulen, että muillakin voisi olla kokemuksia netin kautta tehdyistä petoksista tai muista huijauksista. Etsin asuntoa toiselta paikkakunnalta noin kuukausi sitten. Tänään oli huijarista juttu lehdessä, ei tosin minua haastateltu asian suhteen.

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/nainen_huijasi_opiskelijoilta_tuhansia_euroja_takuuvuokrilla_7306858.html

Tosi raivostuttavaa ja ärsyttävää asiassa oli, että tuo huijari oli nainen, tosi hyvä puhumaan, kertoi lapsistaan ja sanoi mm. pitävänsä minun puolia asunnon kanssa… Olen kyllä aikuinen ja järki-ihminen yleensä, mutta hän sai mut puhuttua ympäri ja menin tyhmä maksamaan takuuvuokran, jota odottaessa takaisin saattaa vierähtää pitkäänkin.

En kyllä enää ikinä luota keneenkään vuokranantajaan (tai sitä esittävään) niin, että maksaisin takuuvuokraa vuokranantajan tilille! Kuulemma se on aika yleistä yhä, mutta on vuokralaisen etu ottaa erillinen takuuvuokratili, jossa ehtona rahojen nostamiselle on molempien suostumus. Jos vuokranantaja ei siihen suostu, niin en sellaiselta asuntoa tule edes ajattelemaan. Suosittelen muitakin tekemään samoin!

Mulle on sanottu, että on positiivinen piirre, että luottaa ihmisiin, mutta sinisilmäisyys ei aina kyllä ole hyväksi. Ärsyttää, että hetkeksi tulee tosi ylivarovainen olo uusien ihmisten kanssa, mutta täytyy nyt antaa sillekin ololle tilaa…

Tosi raivostuttavaa. *ärtymys ja raivostus* Poliisi sanoikin, että tuollaiset huijarit on juuri tosi hyviä puhumaan, muuten eivät onnistuisi asiassa… Inhottavaa oli myös se, että hän jossain vaiheessa ohi mennen uhkailikin, kun vaadin rahojani takaisin. Sitten taas välillä että ”älä hättäile, kyllä ne rahat tulee. Pankissa varmaan ovat jotain sekoilleet” Just joo…

Kun vielä kahden viikon sisään sain myös Nordean nimissä lähetetyn huijausviestin, niin luulin jo niiden liittyvän yhteen ja ajattelin sekaantuneeni johonkin suurempaan petos-juttuun, niin meinas mennä hermot totaalisesti… Ihan sattumaa se oli, mutta kun ei ennen ole mitään vastaavaa tapahtunut, niin tuntuhan se oudolta, että noin yhtäkkiä perätysten tulee kaksi huijausta tai sen yritystä.

ÄRSTYTTÄÄ, ETTÄ JOTKUT KÄYTTÄÄ TOISTEN SINISILMÄISYYTTÄ HYVÄKSI prkl. Eikä pelkästään nyt omasta puolesta…

Käyttäjä hannasa kirjoittanut 11.08.2011 klo 11:19

Näitä riittää!Meinaten huijareita joka alalla ja jopa kumppaneissa ja ystävissä ja sukulaisissa.
Multa mennyt usko kaikkiin ja en tiedä koska edes tulee ihminn tai ihmisisä kehenkä voisi luottaa.
Mä luulen,että mitä kiltempi ihminn ja yrittää toisille hyvää,niin saa tällasia hulluja valehtelijoita elämäänsä.
Lue tällä palstalla.minä-patologinen valehtelija,mihin kommentoinkin,muttei ole sitten vastannut kysymyksiin.
Tällaiia liikkuu vapaana kadulla,jotka tekevät hallaa kaikille.