Kokemuksia Latudasta?

Kokemuksia Latudasta?

Käyttäjä Leija77 aloittanut aikaan 09.02.2018 klo 22:56 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Leija77 kirjoittanut 09.02.2018 klo 22:56

Haluaisin kuulla kokemuksista koskien Latuda nimisestä psyykenlääkeestä. Uusi lääke joka tuli apteekkeihin kaiketi vuoden 2017 alussa. Suomessa käyttöaiheena psykoosit ynnä skitsofrenia, mutta lääkkeellä on vaikutusta masennukseen. Uskoisin, että määrätään bipoille tällä hetkellä. Samaan tapaan kuin ketiapiinillä (Ketipinor, Seroquel jne.), mutta Latudan ei pitäisi väsyttää eikä lihottaa samalla tavalla kuin Ketipinorin.

Onko vaikutusta esim ahdistuneisuuteen?

Kiva, jos tiedät/käytät, ja jaat kokemuksista!

Käyttäjä linda4 kirjoittanut 30.09.2018 klo 19:43

Oon itse nyt kokeillut Latudaa keskivaikeaan masennukseen kohta 3vkoa,positiiv kierre aamulla herätes alkoi jo kahden päivän päästä,kolmas aamu helpotti polven särky,vaikka alkava nivelrikko,ja oon pärjännyt ilman keppiä...haluaisin vaik puolikkaalla nostaa,nyt 37,5mg,mut nyt uutena tullut vaiva,kuin ois reidet maitohapoilla,liittyy jotenkin lihasentsyymivaikut,kysyn tarkemmin lääkäriltä ti,kun tapaan,kokeilen myös jakaa päivän annoksen kahtia...olen eritt tyytyväinen muuten,rauhallinen,myönteinen olo.
Linda4