kokemuksia e-pillereiden vaikutuksesta?

kokemuksia e-pillereiden vaikutuksesta?

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 02.02.2015 klo 19:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä terve88 kirjoittanut 02.02.2015 klo 19:12

Minkälaisia kokemuksia teillä on e-pillereiden vaikutuksista mielialaan.
Itsellä tuntuu menevän niistä mieli maahan. Vai kuvittelenko vain?

Käyttäjä M3iju kirjoittanut 03.02.2015 klo 11:57

Moi,

mulla oli e-pillerit (Mercilon), jotka vaikutti huomattavasti mun mielialaan. Välillä olin maani myynyt ja välillä taas kävelevä sirkus. Kaiken lisäksi niistä tuli fyysisiäkin oireita, mutta asia on vähän häpeällinen.

Vaihdoin sitten sellaisiin pillereihin kuin Qlaira. Tietääkseni nuo ovat aika uusia. Hintaviakin ovat, mutta mieliala ainakin on nyt pysynyt tasaisena.

Kannattaa gynekologille jutella.

Käyttäjä iia23 kirjoittanut 04.02.2015 klo 13:25

Hej, olen uusi täällää niin kokeilen kirjoittaa nyt,
Itse olen syönyt e-pillereitä yli 10 vuotta, söin yasminelle, yasmin, minulla oli laastari ja nuvaring ja monta muuta e-pillerit en edes muista nimeä enää.
Mitään ei ollut sopiva, minulle tuli paha olo, oksentelua, ja ahdistus, itkin ja mieliala hyppi koko ajan ja lopuksi masennuin.
Kävin itse läpi että mitä voin vaikuttaa tämä masennus minun elämääni, niin ei ollut juuri mitään syytä.
Lopetin koko touhu viime vuonna tammikuussa kun olin jo kauan aikaa googlattu tämä aihe ja kaikki viittasin siihen että se oli e-pilkereiden syy.
Nyt on ollut vuoden ilman ja se auttoi tosi paljon, onhan mulla tosi huonoja päiviä mutta elämässä on huonja sekä hyviä päiviä myös.

Käyttäjä iatethem kirjoittanut 08.02.2015 klo 17:47

Koin Mercilon -nimisistä pillereistä ahdistuneisuutta ja mielialan hyppimistä. Kun lopetin ne niin masentuneisuus ja ahdistuneisuus jäivät joksikin aikaa kiusaamaan. Voin kyllä sanoa että terveempänä pysyy ilman pillereiden napsimista!