Hei
Nuoruusaika meni vaihtelevasti. Puolet peruskouluajasta jouduin koulukiusatuksi ja sen varmasti vaikutti minäkuvaan ja itsetuntoon ja vaikuttaa edelleen. Olen aina ollut hiljainen arka hissukka.
Viime vuodet ovat menneet vaikeammaksi ja vaikeammaksi. Yhtään ystävää ei ole ollut viiteen vuoteen. Kaikki kesät-talvet täysin yksin. Nukkuminen on vaikeaa. Joskus jos ihmeenkaupalla saan ponnisteltua itseni ihmisten ilmoille niin kukaan ei tule juttelemaan. Olen kuin täysin näkymätön. Vanhempiin olen yhteydessä kerran tai pari kuukaudessa, muuten kukaan ei edes tietäisi olemassaolostani.
Parikymppisestä asti olen käyttänyt mielenterveyspalveluja ja eri lääkkeitä on syöty 15 vuotta. En edes uskalla arvailla, miten niiden käyttö on pehmittänyt pääkoppaa. Varmasti jotain vaikutusta on ollut.
AMK opinnot jäi kesken ja jos jollain ihmeenkaupalla saisinkin opinnot päätökseen niin mitä sitten. Kuka työnantaja palkkaa yli 35 vuotiaan jolla ei ole minkäänlaista työhistoriaa?
Miksi minun pitäisi väkisin tällä pallolla tallustaa. Olen jo hyväksynyt elämän realiteetit. En tule koskaan saamaan omaa perhettä, parisuhteesta puhumattakaan. Olen työtön, ei koulutusta ei tulevaisuutta ei mitään, ei yhtään ystävää jolle kertoa, vanhempani eivät tiedä tilanteestani mitään, heille pidän yllä mielikuvaa, että kaikki on hyvin enkä pysty kertomaan heille totuutta.
Olen 35 vuotias ja olen hyväksynyt oman tulevan kuolemani. Olen umpipimeässä tunnelissa enkä näe valopilkahdustakaan.
Itsetuhoiset ajatukset ovat jatkuvasti mielessä. En näe tulevaisuutta, sitä minulla ei ole. Voimani ovat loppu.
Sinnittelen vielä hetken aikaa, että saan tietyt taloudelliset ym. asiat hoidettua ja jätän vanhemmilleni pitkän jäähyväiskirjeen jossa kerron, ettei tekoni ole heidän syytään, sitten voinkin lähteä täältä ja käydä ikuiseen uneen.
Miksi kerron tästä. En tiedä. Syvällä sisimmässäni on hirmuinen tuska joka vain kasvaa ahdistaa ja tunnen tukehtuvani.