Kiusaamisesta yli pääseminen
Olin koko peruskoulun ajan koulukiusattu. En koskaan kunnolla ymmärtänyt miksi. Mut vaan jätettiin ulkopuolelle ja keksittiin ihme juoruja. Olin ihan tavallinen ihminen kaikin puolin, ehkä liian kiltti ja hieman omapäinen mutta muuten. Kiusaaminen toistui myös netissä muutamassa yhteisössä.
Luulin että henkinen väkivalta ainakin pitkäaikaisena olisi kriminalisoitua joten en vastannut kiusaamiseen. Koetin vain jättää huomiotta ja sanoa takaisin vain jos oli pakko. Itsetunto on täysi nolla kaiken ton kiltin pelaamisen jäljiltä. Ja sen ettei kukaan auttanut tai välittänyt. Yksi esitti auttavansa jotta voisi hyväksikäyttää mua myöhemmin… liekö hän nettikiusaamisen alkamisen takana jopa? Muuten kaikki jätti tai asettuivat katsomaan sivusta milloin reagoin, ihan kuin sirkusta kattoisivat.
Ennen jaksoin vielä eteenpäin, mutten enää. Masennus ja viha syövät suurimman osan päivästä. Psyk polilla kävin, sossussa ja muissa palveluissa myös mutta kaikista vaan pallotellaan muualle eikä haluta auttaa. Yli 8 vuotta syrjäytyneen elämää takana, elämä ei ole juuri muuttunut vaikka apua on haettu vuodesta toiseen. Mm. yhteiskuntaan osallistuminen ei kiinnosta. Kotona ei halua kykkiä, töihin ei halua jottei tarvitsisi olla muille hyödyksi – en enää koe olevani velvoitettu koska en ole itsekään tullut kuulluksi. Kiusaajani vain rilluttelevat läpi elämän. Jos väkivalta oikeasti on väärin, miksi sen harjoittajat pääsevät vähemmällä kuin uhrit? Miksi väkivallan harjoittajia hyysätään ja uhrit jätetään heitteelle? Kiltteydestä ja hyväntahtoisuudesta pitäisi palkita, ei väkivallasta.
Saanko itsekin elää vapaana, jos tuhoan jonkun entisen kiusaajani elämän perusteellisesti? Saanko vainota ilman että se on väärin? Saanko levittää juoruja ja arvostella kaikkien edessä ilman että kukaan puuttuu?
Miten tässä maailmassa tulisi elää jotta pärjäisi ja saisi olle rauhassa, kun ei mitään väärää edes ole tehnyt? Ellei kiltteys, moraalisuus ja yhteiskunnan puhuttujen sääntöjen mukaan eläminen ole enemmän väärin kuin väkivaltaisuus ja sadistisuus