Kissa pöydälle terapeutin kanssa
Hei, nyt tarvitsen mielipiteitä. Hakeuduin omakustanteisesti psykoterapeutille viime kesänä masennuksen ja ahdistuksen takia ja olen jatkanut käyntejä edelleen. Nyt on hakemus sisällä Kelassa vuoden terapiaan. Terapeuttinani on kognitiivisen peruskoulutuksen saanut ihminen , joka on koulutukseltaan psykologi.
Tämä ihminen on herättänyt minussa nyt kovin ristiriitaisia tunteita ja eilisen käynnin jälkeen olen ollut hyvin ahdistunut terpapeutin puheista.
Tässä listaa; -terapeutti on ilmeisen uskovainen ihminen, sanoi, että hän ei suosittele kenellekään joogaa (itse kayn joogassa ) tai muita itämaisia juttuja, sanoi jopa niiden olevan sielunvihollisen toimintaa uskovaisen mielestä. Eli hän itse ajattelee varmaankin näin , sielunvihollisesta puhuminen oli mun mielestä ihan pöyristyttävää ja ei kuulu millään lailla psykoterapiaan. Terapeutti kertoo myös omista asioistaan paljon, käy kirkossa ja kirkon kuorossa. Terapeutti vastaa omaan puhelimeensa terapian aikana, mikä sekin on mun mielestä asiatonta. Eilen puhuimme ainakin 30 min hänen kesämökistään ja kissoistaan ja siitä huomautin, että en maksa siitä että puhumme hänen asioitaan. Terapeutti puhunut myös eräästä asiakkaastaan melko paljastavia asioita, asiakkaan sukupuolen, ammatin , paikkakunnan, ja asiakkaan perhesuhteen.
Ja meillä ei ole mitään tavoitetta terapialle, toki hän on kysynyt mita olen terapiasta hakemassa, mutta muuten terapeutti ei ole kysynyt miten edetään tai että tarkastelisimme olenko saanut apua asioihin. Nyt siis kaipaan muiden terapiakokemuksia.
Pitäisikö mun lopettaa tuon kanssa, menen ensi viikolla uudestaan ja mun on pakko keertoa hänelle näitä asioita, ajattelin, että kirjoitan kirjeen, koska mun on kovin vaikea sanoa asiota suoraan. Mutta mitäs sitten, jos terapeutti alkaa suhtautumaan minuun eri tavalla. Täällä meillä ei ole paikkakunnalla kovin paljoa terapeutteja, joten en tiedä onko muilla tilaa. Ja miten vaihto ylipäätään tapahtuisikaan, mulla tosiaan se päätös ei ole edes tullut vielä. Pitääkö terapeutin vaihtamiseen olla jokin painava syy mikä esittää Kelalle. Kiitos jos joku ehii vastaamaaan!