Kirjoja jotka auttavat tai joihin uppoaa?

Kirjoja jotka auttavat tai joihin uppoaa?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 21.07.2021 klo 21:11 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 21.07.2021 klo 21:11

Ajattelin nyt perustaa tällaisen ryhmän. Koska haluaisin uusia kirja vinkkejä. Kirjat todellakin ovat auttaneet ainakin minua paljon. Suosikki kirjailijani on Hermann Hesse. Toki on muitakin hyviä kuten Dostojevski, Tolstoi, Camus. Puhun tässä nyt kaunokirjallisuudesta. Koska luulen että laadukas kaunokirjallisuus todella auttaa. Tahtoisin nyt vain tietää joitain muitakin hyviä kirjailijoita, koska olen lukenut nyt moneen kertaan samoja kirjoja. Sanon nyt tässä muutaman kirjan jotka ovat olleet todella hyviä ja joihin todella uppoaa: Hessen Arosusi, Dostojevskin Kirjoituksia kellarista, Camus’n Sivullinen ja Putoaminen. Toki on monia muitakin hyviä, mutta nämä tulivat nyt ensimmäisenä mieleen. Laittakaa ihmeessä kirja vinkkejä…

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 29.12.2021 klo 16:48

Pitää lukea varmaan tuo Ikipuut...

Käyttäjä Auringonkukanc kirjoittanut 11.03.2022 klo 18:53

Tykkäsin itse kuunnella äänikirjana Harry Potterit. Nyt aloitin Luolakarhun klaani (maan lapset -sarja) äänikirjan. Uutena suosikkina Kaari Utrion kirjat, keskiajalle sijoittuvat.

Eli oikeastaan historiallisista ajoista kertovat kirjat. Niissä pääsee irrottautumaan omasta ajastaan. 

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 15.03.2022 klo 14:32

Luin joskus nuorempana kaikki Potterit. Nyt ne pölyttyy kellarissa.

Itse luen yleensä Muistelma teoksia tai sitten ehkä jotain filosofisia. Voisi kyllä välillä lukea muunkin tyyppisiä kirjoja...

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 15.03.2022 klo 15:22

Laadukkaita tiiliskiviromaaneja etsiville suosittelen lämpimästi Orhan Pamukin tuotantoa. Svetlana Aleksijevitšin paksut romaanit taas ovat ajankohtaisia Ukrainan sodan ja Venäjän sisäisen tilanteen takia.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.05.2022 klo 19:55

Bob Dylanin Muistelmat osa 1. Laadukas kirja. Bob kertoo nuoruudestaan ja elämänsä käännekohdista. Kirjassa hän myös avaa omaa elämänfilosofiaansa.

Käyttäjä kirjoittanut 08.05.2022 klo 21:02

Habakukin kirja taitaa olla tuota jälkimmäistä... niitä joihin uppoaa. Tai ainakin minä, lähinnä sen 2.luvun toiseen jakeeseen... "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea..."

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 18.05.2022 klo 02:04

Minäitse89 jossiqn vanhassa radioteatterissa mainittiin Hemingwei ja kuinka hän vietti aikaa espanjassa. Ja kuinka tämä henkilö kulki kolme kuukautta samoja katuja Espanjas.

"Heminhwei on suuri!" "Pidittekö Espanjasta?" "Kyllä! Kuljin siellä kolme kuukautta." "Taivas. Mitä te siellä niin kauna teitte?" "Kuljin samoja teitä joista Hemingwei pito ja halusin nähdä saman Espanjan kuin hänkin."

En tiedä kirjailijasta ite enempää:)

Hercule Poirot-Huvimajan arvoitus. En nyt osaa sanoa oliko se erityisen hyvä. Tuli luettua.

Hercule Poirot-Mykkä todistaja kiinnostaa seuraavaksi.

Nyt luen Kuolema lähettää viesti, Poirot, ja luinkin sitä äsken kun ei saanut unta. Se ei ollut se poirot joksi sitä luulin. Ovat lumikinoksen keskellä jumissa. Ei erikoisen mieltäylentävää luettavaa. Varsinkaan nyt kun meillämenee erityisen rankkoja aikoja nyt. Pitäis olla ite vähän lujempi nyt mitä onkaan. Pitöis löytyä voimia nyt mitkä tahtoo horjua. Tai ovat piilossa. Pitöis löytyä lempeyttä ja myötätuntoa ja kiukun pitöis saada suuntautua kans oikeaan osoteeseen. Eikä päinvastoin. 🙏🏻🧘‍♀️🛌 luin siis Poirotia vähän yöpalaksi.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 18.05.2022 klo 14:29

Moi.

Katsoin YLE Areenasta Hemingway dokumentti-sarjan. Todella mielenkiintoinen. Hänen elämä päättyi kyllä traagisesti. Alkoholia muutenkin käytti liikaa koko elämänsä ajan. Hyvä kirjoittamaan kuitenkin. Erityisesti pidän romaanista Jäähyväiset aseille.

En ole Hercule Poirot -kirjoja lukenut koskaan. Ehkä voisi joskus...

Luen tällä hetkellä Dostojevskin Rikos ja rangaistus -kirjaa. Ihan ok.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 11 kuukautta sitten. Syy: Lisää tekstiä