Hei Hoftu,
Tässä ilmoittautuu yksi liika kiltti:
-en osaa kieltäytyä, kun pyydetään jotain (ihan mitä vaan)
-ostelen ihmisille lahjoja ja teen palveluksia pyytämättä sillä seurauksella että - siis todellakaan ei kiitetä eikä tehdä vastapalveluksia - saan sitten tehdä niitä samoja palveluksia ihan säännöllisesti ja sitä pidetään ihan itsestään selvänä
- jos satun olemaan vapaalla, minulla on ilman muuta aikaa hoitaa sukulaisten lapsia ja naapurienkin kun he lähtevät kauppaan (tietenkään eivät kysy, vaan lähtevät pihastaan ja käskevät lastensa tulla meille siksi aikaa)
-suku ei hoitele huonokuntoisia omaisiaan ja kun näin on, en pysty jättämään heitä oman onnensa nojaan, vaan velvollisuus kaatuu minulle - seurauksella, että olen kodinhoitoautomaatti monessa taloudessa ilman palkkaa ja korvausta
-työpaikalla joudun tekemään työkaverinkin osuuden, kun hän kuluttaa aikansa surffaillen netissä ja mesettämässä
-olen ilmainen muuttoapu, joten tänäkin vuonna olen ollut jo viidessä muutossa auttamassa
-ihmiset kertovat murheensa minulle ja sitten jos minulla olisi murheita, ketään ei kiinnosta
-jos joku on vailla asuntoa, hän muuttaa minun nurkkiini - vain väliaikaisesti - lue kuukausiksi
Tästä johtuen olen välillä niin hirveän raivon vallassa itselleni ja muille, että sitten tapahtuu sellaisia räjähdyksiä, jolloin haukun kaikki ja saan olla pari viikkoa rauhassa. Ihmiset vaan ihmettelevät, että mikä sille nyt tuli, eivätkä näe asioiden tilassa mitään ihmeellistä.
Sitten pyydän kaikilta anteeksi, koska en kestä jos joku vihaa minua ja sama meno jatkuu uuteen purkaukseen 😝
Mistäkö tämä johtuu? Luulen että siitä, etten tunne olevani minkään arvoinen ihmisenä. En ollut koskaan tarpeeksi hyvä vanhemmilleni, en koulussa, en taidoiltani, en missään. Olin rumempi kuin siskoni, tyhmempi ja tuhmempi.
Yritän kalastella jatkuvaa hyväksyntää ja siksi lahjon ihmisiä tavaroilla ja teoilla. Kun he siitäkin huolimatta osoittavat vähät välittävänsä minusta ja teoistani, olen jälleen alkupisteessä. En ole minkään arvoinen. 😭
Tiedän tilanteeni, mutten voi sille mitään. Olen niin väsynyt muiden asioiden hoitamisesta, etten jaksa hakea itselleni muuta apua kuin tämä vertaistuki.
Koeta jaksaa, niin minäkin.☹️
Terveisin ER