Kiinni pitävä sairaus.

Kiinni pitävä sairaus.

Käyttäjä Iltatuuli aloittanut aikaan 10.05.2015 klo 08:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Iltatuuli kirjoittanut 10.05.2015 klo 08:07

13 vuotta se pysy pois ja nyt salakavalasti on palannut pilaamaan elämääni.
En ymmärrä miten se saikin kiedottua ittensä taas niin tiukasti kiinni muhun.
Oliko se tää jatkuva kipusairaus, joka helpotti sen iskemistä uudestaan?
Vai oliko se vaan taas mun keino koittaa hallita ees jotenkin tätä tilannetta?

Viimeks olin nuori nainen, juuri raiskattu, joka ei muuta keinoo löytänyt selvitä kuin oman kehonsa tuhoomisen, syömättömyyden.
Selvisin viimekskin, vaikka kauan se vei.
En vaan tiiä mistä otan voimat ittelleni taistella tän kivun keskellä vielä vastaa tolle vanhalle möröllekkin?
Häpeä. Syyllisyys. Inho. Suru. Se herättää paljon tunteita ja silti en pysty lopettaan.

Haluaisin nukahtaa ja herätä uutena, kuten feniks-lintu palaessaan nousee tuhkasta.

Käyttäjä Iltatuuli kirjoittanut 20.06.2015 klo 15:41

Juhannus. Keräännytään yhteen nauttimaan keskikesän juhlasta ja syödään. Syödään...
Olen eristäytynyt makuuhuoneeseen. Muu perhe elää omaa elämää. Onneks sataa, niin ei voi grillailla, jota pelkään tällä hetkellä jo ajatuksenakin kauheasti.
Lapset käy välillä moikkaamassa.

Olen päättänyt kuitenkin, että syön tänään vähän, lasten takia (taas vain heidän takiaan).
Huomenna tulee 2 viikkoa, kun olen viimeksi laittanut suuhuni jotain oksentamatta ja sinäkin aikana syönyt kerran, hyvin vähän ja senkin oksentanut.
Tänään kuitenkin syön, vaikka sitten kuinka vähän vain, mutta syön ja pidän sen sisälläni, vaikka se olisi kuinka vaikeaa.

Olen aikuinen ihminen, pystyn siihen, vaikka ajatus on ahdistanut jo monta päivää. Tiedän, että se ei ole helppoa ja puristava tunne on kamala, mutta en voi enää katsoa lapsia silmiin, kun näen heidän katseensa ja tyttäreni 11v sanoi kaksi päivää sitten, että "on äitin syy, että emme syö kaikki yhdessä pöydän vieressä, kun äiti ei syö mitään...." Se paha olo ja syyllisyys, itseinho, huoli, jonka sanat aiheuttivat oli kaameaa.
Joten tänään annan keholleni ravintoa, jotta lapseni näkevät, että kyllä, kyllä äitikin syö.

Keskiviikkona oli palaveri, jossa tapasin toimintaterapeutin. Kukaan ei ole ennen sanonut ääneen psykan polilla niitä sanoja, jotka toimintaterapeutti lateli vasten kasvojani. "...syömishäiriö, koska tämä sun syömättömyys on syömishäiriö....".
Jonkun sanomana se tuntui kauhealta, vaikka tiedän sen, mutta silti. Ja tunsin kuinka puolustusmuurit kohosivat taivaisiin. Paskat, tää mitään syömishäiriötä ole, mää olen vain syömätön. Mieli voittaa järjen. Mutta toimintaterapeutti kuitenkin oli mukava, rempseä ja hokas asioiden ytimen, joten uskallan astua tuntemattomaan. Ainakin vielä ajattelen noin.
Ensi viikolla tutustun psykofyysiseen psykoterapiaan. Odotan kauhulla, koska mulle selitettiin miten hän sen toteuttaa ja en tiiä uskallanko/pystynkö siihen, mutta mulle annettiin aikaa miettiä ja edetä rauhallisesti koko 2 tuntinen.