Luulen ettei kukaan voi kunnolla ymmärtää toisen kipuja.
Olen itse taistellut kipuni kanssa vasta vähän aikaa, matkalla on ollut hyviäkin lääkäreitä. Se on varmaan joku selviytymis vietti, vaikka on kehoitettu että rupeisit ajattelemaan että tuo kipu tulee olemaan mukanasi ja jos päästää 50% lievitykseen, on se tyydyttävä tulos.
Muutos, mikä muuttaa arkesi, elämäntapasi, osan haaveista. Ei sitä äkkiseltään ymmärrä, saati hyväksy.
Jos ajattelee henkisen puolen ongelmia yleisesti ottaen, saat diagnoosin. ok, miten se vaikuttaa sinuun?
Todennäköisesti sinulla säilyy omat taidot, vahvuudet, olet kaikesta huolimatta oma itsesi mitä aikaisemmin ja voit ehkä toimia arjessa normaalisti. Elämä jatkuu, jos ei lannistu siihen diagnoosiin. Terveydenhuollosta saa varmaan apua, oli ne sitten lääkkeitä tai terapiaa. Itseltä vaaditaan vain muutosmyönteisyyttä eli sitä että otat sen avun vastaan.
Anteeksi jos joku loukkaantuu kun kirjoitan että jos tuo muutos ei itseä miellytä, ei ehkä ole ollut tarpeeksi pohjalla, mutta jokaisen on itse ymmärrettävä oma ongelmansa ja todettava ettei tämä voi jatkua näin.
Oma ongelmani on tällä hetkellä tuo, miten suhtautua kun et voi olla enää se mitä ennen? Sinulle tulee rajoitteita, mikä vaikuttaa kaikkeen elämässäsi.
On hienoa että sinulla on mies tukena. Minä erosin parisuhteesta kun ymmärsin osittain tilanteeni. En halua olla kenenkään riesa, taakka. Jotenkin rupesi vaistoamaan sääliä toisesta kun toinen ymmärtää toisen muutoksen, en kestänyt katsoa enää niitä kosteita silmiä. Olisiko rakkaus muuttunut toista kohtaan sääliksi jossain vaiheessa.
Vai yritinkö paeta vain omaa tilannettani, olinko itsekäs, vai teinkö sen rakkaudesta toista kohtaan. Paljon kysymyksiä ja ajatuksia. 😐
Aikaisemmin minun on ollut ja on vieläkin todella vaikea kysyä muilta apua, etenkin jos se koskee arjessa selviämistä. Moni ei sitä tiedä, vai eikö ymmärrä?
Aivan eri asia on saatko sinä sitä apua mitä tarvitset, kielteinen vastaus tuntuu aika pahalta, kysymiseenkin kun oli jo aika iso kynnys.🤔
Ennen autoin kaikkia muita ketkä tarvitsi apua, talkoita tai taloudellista. En edes epäröinyt, kieltäytyminen tuntui omatunnossa. Olisin luullut että joskus saisi jotain takaisinkin. Vai onko se tätä nykymaailmaa kun on niin kiire, että ne oikeasti arvokkaat asiat huomaa ja oppii arvostamaan kun menettää jotain.
Jälkiviisaus on asia mistä haluan luopua kokonaan. Minusta on mukavampi katsoa eloa ja maailmaa, että mitä se huominen tuo tullessaan.
Vaikka miten ois huono päivä ja asiat huonosti. Nuku yön yli, seuraava päivä voi olla parempi ja onkin jos sellaiseksi sen teet.🙂
Asioihin kun ottaa etäisyyttä, aina voisi olla huonomminkin ja joistain huonoista asioista voi seurata jotain hyvää.
Jonkun ajanjakson loppuminen, tarkoittaa aina uuden alkua.
Koen viisaammaksi ottaa sen mahdollisuutena, ainahan asiat vois olla huonomminkin.