Keskustelua läheisriippuvuudesta
En löytänyt aiheesta ketjua, niin aloitan sellaisen ja toivon, että saataisiin hyvä keskustelu aikaiseksi.
Itse olen sairaalloisen läheisriippuvainen/mustasukkainen.
Takana kymmenvuotinen suhde , erittäin epävakaa ja sairaalloinen suhde.
Silloisella kumppanilla paljon mt ongelmia, alkoholismia ja siihen sekoitettuna pillereiden väärinkäyttö, itsemurhayritykset ja muut yliannostussekoilut.
Jouduin ottamaan vastuun ihan kaikesta, koti, raha-asiat, koirat ja miehen pärjääminen.
Minusta tuli kontrollifriikki, joka unohti itsestään huolehtimisen.
Kun viimein sain päätettyä suhteen, hyppäsin suoraan uuteen suhteeseen. Luulin asioiden helpottavan kun rinnalla ”normaali” tervehenkinen ihminen, mutta olin niin kovin väärässä…
Vuosi suhdetta takana ja oon ihan sekaisin. Mies on myös ihan loppu.
Vahdin ja kyttään miehen menoja.
Vaadin selityksiä miksi on milloin missäkin.
Jos ei vastaa puhelimeen, mielestäni hän on pettämässä tai tekemässä muuta ”kiellettyä”.
Aina kun hän ei ole kotona, olen todella ahdistunut ja masentunut. Soitan useita kertoja päivässä selvittääkseni missä on enkä usko että on töissä tms.
Olen ihan äärettömän kiinni hänessä.
Kyttään hänen puhelintaan ja aina löytyy joku viesti, numero tai nimi, josta saan epäilyn aikaan.
Kyttääminen on todella sairaalloista ja jopa harhaista…En hallitse sitä asiaa ollenkaan.
Oma pääni on ihan hajoamispisteessä, koska kaikki on epäilyttävää ja uskon vahvasti näihin omiin kuvitelmiini.
Mies ei ole antanut mitään konkreettista aihetta tähän touhuun, vaan on alusta asti pelannut avoimin kortein.
Tietokone ja puhelin ovat aina avoimina ja on näyttänyt pyydettäessä viestit ym. mutta tämä on vaan tavallaan pahentanut epäilyä kun aina sieltä ”löytyy” jotain.
Kaikki energia menee tähän panikointiin ja epäilyyn.
Miten ihmeessä te muut hallitsette näitä tunteita ja ajatuksia?!
Miten saada luottamus suhteeseen?
Miten kehittää omaa itseluottamusta, joka on ihan olematon?