kesä ahdistaa

kesä ahdistaa

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 30.05.2018 klo 14:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 30.05.2018 klo 14:26

Hei!
Minun ongelmana on kesä ja nämä helteet. Olen reilusti ylipainoinen ja se on minun suurin ongelma. En löydä itselleni oikein sopivia hyvännäköisiä vaatteita. En ilkeä mennä mihinkään yleisille paikoille vähissä kesävaatteissa. Töissä on pakko olla lyhythihaisessa työtakissa. Makkarat pursuilevat vatsanseudulla ja tuntuu että kaikki tuijottaa ja nauraa minulle. Olen yrittänyt laihduttaa, mutta aina kaikki kilot mitä saa pois tulee pian takaisin.
Kammolla odotan heinäkuuta kun minulla on neljän viikon loma. Istunko vain kotona piilottelemassa. Toivon todella että nämä helteet loppuu että voin vetää takin päälleni. Näkyyhän ne läskit siinäkin, mutta voin jotenkin niitä ainakin peitellä.
Voi kuulostaa lapselliselta tämä jos ei itsellä ole samaa ongelmaa.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 30.05.2018 klo 17:54

Mulla on sama ongelma, mut silti kuljen kesäsin t-paidassa ja capreissa enkä häpee mun ulkomuotoo yhtään. Paistaahan nuo makkarat tietysti mut ei voi mitään.

Käyttäjä vaniljapulla kirjoittanut 31.05.2018 klo 08:29

Moi Piakristiina. Osaan samaistua tilanteesi, olen koko elämäni ollut ylipainoinen ja käynyt läpi samoja ajatuksia nuorempana. Yritin laihduttaa usein ja sainkin painoa pois (joskus kyseenalaisilla neuvoilla), mutta ne tulivat aina takaisin. Mutta kun ikää on tullut, on myös itsetuntoni kasvanut muiden asioiden osalta ja ymmärsin että ulkonäköpaineet johtuivat huonosta itsetunnosta. Sen jälkeen en olekaan välittänyt yhtään mitä muut ovat ajatelleet vatsamakkaroistani. Itsetunnon nouseminen EI ole ollut laihtumisen tulosta, se syntyi muista jutuista.

En osaa antaa muuta neuvoa kun älä välitä mitä muut ajattelevat. Tiedän ettei se ole helppoa. Tässä elämässä ulkonäölläsi ei ole mitään väliä, koska olit minkä näköinen vain, joku tuijottaa ja ajattelee sinun olevan ruma. Kuulostaa tylyltä, mutta se on totta. 😀 Tämä ei ole tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi (EI MISSÄÄN NIMESSÄ, älä ota sitä sellaisena!), mutta huomioksi että maailmassa on paljon ihmisiä ja heillä on erilaisia mielipiteitä. Esim. jostain henkilöstä vaikka blondit hiukset ovat tyhmiä ja toisen mielestä brunetit on liian tavanomaisia, mutta shokkiväriset hiukset on naurettavia. Se mitä yritän sanoa on se, että jos muutat itseäsi hyväksyessäsi hyväksyntää MUILTA, et voi koskaan voittaa, koska JOKAISELLA IHMISELLÄ on eri mielipide mikä on ulkonäöllisesti kaunista ja mikä ei. Tämä pätee myös muissakin asioissa. Teit mitä tahansa työtä (tai olit työttömänä), asuit missä vaan, oli sinulla millanen talo/auto/lemmikki/puoliso tahansa, pukeuduit miten vain takana niin joku pitää sitä idioottimaisena ja tahtoo sinun muuttuvan. Olet ikuisessa oravanpyörässä jos haet hyväksyntää siitä mitä muut haluavat sinulta.

Suosittelenkin sitä että pidä niitä vaatteita mitä haluat! Anna ihmisten tuijottaa! Älä välitä mitä muut sanovat, vatsamakkarat eivät vastaa sitä kuka SINÄ olet! Sulje korvasi arvosteluilta. Älä piilottele itseäsi, mene ja koe mitä tahdot kesälomasi aikana, nauti elämästä. 🌻🙂🌻

Käyttäjä Ripsu84 kirjoittanut 17.07.2018 klo 15:07

Vihaan kesää. Vihaan sitä etten voi poistua kodista viemään edes roskia saati lähteä kauppaan. Työssäkäyminen selkeästi mahdotonta. En ole enää ylipainoinen mutta se tästä virheiden kirjosta puuttuisikin.
En voi käyttää mekkoja, en toppeja, hyvä kun voin pukeutua mihinkään liikahikoilun vuoksi. Ylipäätään en voi ihoani näyttää laisinkaan koska se on tautisen näköinen, akne paiseinen, karvainen, hikimerestä kiiltävä ja liikkumattomuuden vuoksi löysä ryhditön rumilus. Olen poikkeava eivätkä lukuisat sairaudet ole parannettavissa. Vaihtoehtona totaali hyväksyminen mikä ei koskaan toteutune.
Miksi ei voisi olla tavallisen näkymätön normaali nainen eikä tällainen friikkishow jonka joku ilkeä ja epävarma ihminen voi mahdollisesti ottaa silmätikukseen...☹️

Ihanaa miten negatiivinen sävy, pahoittelen jos jonkun mielenrauhaa järkytin.😟
Kaduttaa edes lähettää tätä viestiä mutta lähetänpä joka tapauksessa, jos sattuisi löytämään tukea.

Käyttäjä Koukku kirjoittanut 19.07.2018 klo 17:50

Samoja ongelmia itselläni. Kesällä muutenkin mielenterveysongelmani ovat pahimmillaan kuumuuden ja valon takia, ja kehonkuvaongelmieni joudun pitämään hyvin peittävää vaatetusta, joten ulkona liikkuminen on varsin tuskallista.

Käyttäjä star-crossed kirjoittanut 19.07.2018 klo 23:11

Vihaan helteitä. Koko ajan on tukalan kuuma, jatkuvan veden lipittämisen vuoksi saa juosta alvariinsa vessassa ja en saa nukuttua kuin katkonaisesti.

Vihaan sitä, etten voi piilottaa läskiä tursuavaa ruhoani vaatekerroksen alle, piiloon katseilta.

Vihaan sitä, ettei herkkä ihoni kestä jatkuvaa sheivaamista, joten ulos ihmisten ilmoille pitää lähteä joko sääret punaisia pisteitä täynnä tai karvaisena kuin gorilla.

Vihaan purevia ja pistäviä öttiäisiä, jotka allergialääkkeestä huolimatta aiheuttavat turvotusta ja kutisevia patteja, jotka eivät meinaa parantua millään.