kellään kokemuksia cymbalta lääkkeestä?

kellään kokemuksia cymbalta lääkkeestä?

Käyttäjä ainaeijaksa13 aloittanut aikaan 13.08.2018 klo 12:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 13.08.2018 klo 12:33

Moikka,
oisko täällä ketään kellä käytössä cymbalta tai on ollut? Mulle todennäköisesti aloitetaan kyseinen lääke ehkä ensi viikolla kun vanhaa lääkettä saadaan purettua pois. Jos kokemusta lääkkeestä, niin mua kiinnostais kuulla et miten on auttanut ja onko tullut jotain sivu-/haittavaikutuksia? Joo ja tiedostan et kaikki on yksilöllistä, mut silti ois kiva kuulla muiden kokemuksia.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 15.08.2018 klo 14:58

Eikö tosiaan ketään? Toinen lääke mistä kiinnostaisi kuulla kokemuksia on Doxal

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.08.2018 klo 20:40

Mulla oli aikoinaan lääkkeenä Doxal. Yhdessä muiden lääkkeiden kanssa. Taisi olla väsyttävä trisyklinen masennuslääke. Toimi mulla, vaikka on vanha lääke ja vanhaa "koulukuntaa"... (ei siis SSRI tai SNRI tai muita uudempia.) Väärinkäyttämistä pitää kuitenkin varoa.

Tuosta toisesta en ole kuullut muuta kuin nimen, valitan...

Käyttäjä Emt79 kirjoittanut 16.08.2018 klo 07:55

Hei
Minulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia, ainut lääke joka vei paniikki ja ahdistus kohtaukset pois.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 16.08.2018 klo 22:45

Kiitos vastauksista 😊 vielä jos muita jolla kokemusta niin mielellään kuulisin kommenttinne. Itse aloitin eilen tuon doxalin, unta tukemaan. Vielä ei vaikutusta. Sivuvaikutuksena ollut huimausta, jalkojen voimattomuutta, suun kuivuutta ja joku piristyminen. Nuo siis illalla lääkkeen oton jälkeen ja tänään sitten ollut kamalaa päivä väsymystä..ehkä se siitä tasoittuu ja apua alkaa tulla, hopea so

Käyttäjä kirjoittanut 17.08.2018 klo 18:03

Mulla taisi olla Cymbalta joskus tosi kauan sitten (ennen 2010 varmaan) lääkkeenä. Muistaakseni ei tehnyt oikein mitään :/ Nyt on Sertralin 50mg.

Käyttäjä Jenni76 kirjoittanut 18.12.2018 klo 03:55

Ihan hirveä lääke, aloitettiin mulla ollessani vuosia sitten suljetulla. En käyttänyt kovin kauaa enkä muista (onneksi!) enää sen tarkemmin oireita, mutta nimi on painunut ikuisesti selkäytimeen. Silloin löysin nettisivustonkin aiheesta, cymbaltasurvivors.com. Ei näköjään ole enää nykyään toiminnassa, vastaava kuitenkin facebookissa https://m.facebook.com/groups/CymbaltaSurvivorsAndVictims/

Käyttäjä tahvola kirjoittanut 19.12.2018 klo 18:46

Hei!

Olen käyttänyt kyseistä lääkettä muutaman vuoden. Se toimi hyvin. Aloittamisesta muistan sivuvaikutukset, joita ilmeni ainakin näkemisessä. Tämä lääke oli todella kallis ja halusin tilalle jotain edullisempaa, ja se sitten vaihdettiin. Kyllähän tuo lääke ahdistukseen ja paniikkiin taisi olla paras mitä on ollut.

Käyttäjä Kurrnau kirjoittanut 20.12.2018 klo 09:09

Söin duloksetiinia jonkin aikaa silloin, kun sitä sai vain Cymbalta-nimellä ja lääke oli hirmuisen kallis. Jouduinkin harmikseni lopettamaan lääkkeen sen hinnan vuoksi ja vaihtamaan venlafaksiniin, joka ei itselläni toiminut yhtä hyvin.

Kun duloksetiinista saatiin markkinoille edullisemmat rinnakkaisvalmisteet, siirryin taas siihen.

Itselläni duloksetiini toimii hyvin. Aloitus ja etenkin lopetus pitää tehdä hitaasti, että välttyy inhottavilta sivuoireilta. Lääke pitää myös muistaa ottaa ajallaan tai sen kyllä huomaa olostaan, että nyt on jäänyt lääkitys väliin. Itselleni on hirmuisen tärkeää, että lääke ei aiheuta painonnousua; duloksetiini ainakin itselläni päin vastoin vähentää ruokahalua.

Olen kärsinyt viimeiset kuukaudet puolenyön/aamuyön heräilystä ja siihen on haettu sopivaa apua pitkään. Parhaalta vaikuttaa tuo Dulox. Itselleni kokonainen tai puolikaskin on liikaa (olen seuraavana päivänä tokkurainen) ja otankin sitä vain pikkuruisen palasen iltaisin - sellaisen, jonka saan aikaan kun terävällä veitsellä "sillppuan" sen hankalan pienen pyöreämuotoisen tabletin. Vaikuttaa itselläni lupaavalta!