Kela

Kela

Käyttäjä Anksu aloittanut aikaan 07.08.2012 klo 19:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Anksu kirjoittanut 07.08.2012 klo 19:06

En ymmärrä Kelan päätöksiä enää ollenkaan. Alkuvuodesta olin rahattomana kolme kuukautta, kun Kela hylkäsi sairauspäivärahani oma lääkärin kirjoittaman B-todistuksen vuoksi. Vaativat psykiatrin B-lausuntoa maksaakseen lakisääteistä sairauspäivärahaa. Kyseinen psykiatri vastasi lausuntoa pyytäessäni, että heillä ei ole semmoista käytäntöä, että hän vain konsultoi ja oma lääkäri kirjoittaa lausunnot. Toimitin Kelaan tämän psykiatrin epikriisit, jolloin Kela myönsi päivärahan 30.6. saakka sillä ehdolla, että toimitan siihen mennessä psykiatrin lausunnon.
Pääsin psykiatriselle päiväosastolle. Olin siellä täydet kahdeksan viikkoa. Osaston psykiatri kirjoitti B-lausunnon. Kelalta tuli uusi päätös, että jatkoivat päivärahaa 30.9. saakka ja vaativat psykiatrian erikoislääkäriltä B-lausunnon jatkaakseen sairauspäivärahaa sen jälkeen.
En tiedä, että mistä saisin tarvittavan lausunnon.☹️ Lisäksi kävin tänään ammatillisen kuntoutuskurssin haastattelussa, joka meni hyvin, mutta kuulin Kelan päättävän ketä kurssille pääsee. Joten taitaa olla turha toive, että minä tulisin valituksi. Sittenhän Kelan täytyisi maksaa minulle kuntoutusrahaa kurssin ajan.
Onko muilla näin ”kivaa” Kelan kanssa?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.08.2012 klo 20:03

Hei, Anksu!

Et ole ainut. Minä pelkää joka kerta, kun KELAn kirjekuori tulee postista, että mitä ne on nyt maksaneet liikaa ja perivät pois. Tai lopettavatko jonkun tuen vai mitä...

Jardin Prive

Käyttäjä ManisDepis kirjoittanut 07.08.2012 klo 23:08

Moi!

Tämäkin vielä. Tätä Kela sotkua itse vielä odottelen...

Nyt on vielä positiivinen mieli, hoitavat lääkärit on olleet asiallisia, samoin Kelan tädit. Mutta kunhan vihdoin saan B-lausunnon ja sen jälkeen Kelan päätöksen niin saa nähdä millainen vuoristorata siitä sitten seuraa.

Nyt kaikki näyttää hyvältä ja asiat on hoidettu niin kuin pitääkin. Mutta jossain toimistossa joku sitten tekee kuukausien viiveellä "virkamiespäätöksen" joka voi olla mitä tahansa.

Olisi niin pelastus jos kaikki kääntyisi hyvin - siihen asti päätöksien ja lausuntojen odotukset syövät miestä ja ahdistavat. Ja jos tulee kielteisiä päätöksiä niin negatiivisten tunteiden kierre vain syvenee ja syvenee. Pelkään sitä jo valmiiksi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.08.2012 klo 08:22

Tosin kerran tapahtui aikamoinen ihme. Olin hakenut alinta hoitotukea. Maksoin terapian silloin itse. Minulle soitettiin KELAsta, että haluaisinko korkeimman tuen. Ja halusinhan minä...

Jardin Prive

Käyttäjä ManisDepis kirjoittanut 09.08.2012 klo 19:09

Kiva! Tällaista ihmettä odotellessa ja pahinta peläten 😐

t. ManidDepis 🌻🙂🌻