KELA hylkäsi Sairauspäiväraha-hakemukseni, kellään vastaavaa kokemusta??

KELA hylkäsi Sairauspäiväraha-hakemukseni, kellään vastaavaa kokemusta??

Käyttäjä murtunut mieli2 aloittanut aikaan 08.12.2010 klo 21:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä murtunut mieli2 kirjoittanut 08.12.2010 klo 21:48

terapeuttini suositteli että hakisin sairaslomaa, vaikka olen siis työttömänä työnhakijana. vointi on ollut sen verran huono ja ahdistunut,että hädin tuskin pystyn huolehtimaan itsestäni,kodista ja lapsista. joten en ole työkykyinen. lääkäri kirjoitti mielestäni oikein hyvän lausunnon Kelaan, vaan Kela on sitä mieltä että olen työkykyinen!☹️

Kyllä itku tuli lukiessani päätöstä…. itse tietää ja tuntee olevansa aivan pohjilla,en kykene edes ajattelemaan töihin menoa. ja KElan lääkärillä on valtuudet antaa hylkypäätös näkemättä ja tuntematta minua. vihdoin jaksoin kirjoittaa valituksen ja sain lääkäriltäni hieman lisäselvityksiä (terapeuttini tekstejä ym), josko ne riittäisivät.

En saa siis työttömyyskorvaustakaan,mistään ei ole tullut rahaa lokakuun jälkeen.

Käyttäjä Perhonen82 kirjoittanut 09.12.2010 klo 10:49

Minulta hylkäsivät myös sairauspäivärahan vaikka en kyennyt edes muutaman päivän viikossa olevaan työtoimintaan. Omasta mielestäni vika oli b-lääkärintodistuksessa. Uutta tarkempaa todistusta lääkäri ei muka voinut/pystynyt kirjoittamaan. Niinpä tein valituksen hylystä Kelaan ilman b-todistusta. Vielä ei kai ole päätöstä tullut, muisti pätkii niin en ole ihan varma..Mutta hain työmarkkinatukea jota ei kyllä vielä ole myönnetty vaikka laitoin hakemuksen 24.11. Eli työkkäristä sanoivat että hae työmarkkinatukea. Etkö sitten saa hakea? Ja toimeentulotukeahan sinun pitää saada, nyt kun tuloja ei ole. Minä olen saanut, ja sinun pitäisi siihen olla oikeutettu..Mun pitää mennä luultavasti yksityiselle psykiatrille kun nykyinen ei osaa mitään ja on muutenkin kamala..että sitä sairauspäivärahaa voisi taas uudestaan hakea.

Käyttäjä murtunut mieli2 kirjoittanut 09.12.2010 klo 20:46

Perhonen82 kirjoitti 9.12.2010 10:49

Minulta hylkäsivät myös sairauspäivärahan vaikka en kyennyt edes muutaman päivän viikossa olevaan työtoimintaan. Omasta mielestäni vika oli b-lääkärintodistuksessa. Uutta tarkempaa todistusta lääkäri ei muka voinut/pystynyt kirjoittamaan. Niinpä tein valituksen hylystä Kelaan ilman b-todistusta. Vielä ei kai ole päätöstä tullut, muisti pätkii niin en ole ihan varma..Mutta hain työmarkkinatukea jota ei kyllä vielä ole myönnetty vaikka laitoin hakemuksen 24.11. Eli työkkäristä sanoivat että hae työmarkkinatukea. Etkö sitten saa hakea? Ja toimeentulotukeahan sinun pitää saada, nyt kun tuloja ei ole. Minä olen saanut, ja sinun pitäisi siihen olla oikeutettu..Mun pitää mennä luultavasti yksityiselle psykiatrille kun nykyinen ei osaa mitään ja on muutenkin kamala..että sitä sairauspäivärahaa voisi taas uudestaan hakea.

kiitos vastauksestasi.
kurjaa että sinulle on Kela tehnyt saman tempun ☹️

mä en saa työttömyyskorvausta sillä mun työssäoloehto ei täyty,joten KEla katsoo puolison tulot. eli en saa mitään ☹️ kuvittelevat että 5henkinen perhe elää yhden ihmisen tuloilla☹️

jos valituskaan ei mene läpi,on varmaan pakko yrittää jotain jos Työkkärissä olisi mielenterveysongelmista kärsiville jotakin koulusta tai työllistämistä tms. tuntuu vaan tällä hetkellä ainakin ettei oikein mitään ylimääräistä jaksaisi☹️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.12.2010 klo 22:19

Heippa
Ehdottomasti pitää päätöksestä valittaa minä itse ihmettelen kelan päätöksijä
ja kai ne kokeilee luovuttaako asiakas helposti.
Käy hakemassa toimeentulo tukea????
Kyllähän sinullekin kuuluu perustoimeentulo.
Jaksatko / osaatko sinä valittaa hakea toimeentulotukea???
onko sinulla ketään joka neuvoo???
Kaunista talvea sinulle

Käyttäjä murtunut mieli2 kirjoittanut 12.12.2010 klo 12:29

volvomies kirjoitti 9.12.2010 22:19

Heippa
Ehdottomasti pitää päätöksestä valittaa minä itse ihmettelen kelan päätöksijä
ja kai ne kokeilee luovuttaako asiakas helposti.
Käy hakemassa toimeentulo tukea????
Kyllähän sinullekin kuuluu perustoimeentulo.
Jaksatko / osaatko sinä valittaa hakea toimeentulotukea???
onko sinulla ketään joka neuvoo???
Kaunista talvea sinulle

kiitos sinullekin vastauksesta.

valituskirjelmä on nyt lähetetty Kelaan,että nyt vaan odottelen taas päätöstä.saa nähdä kuinka kauan kestää..

olemme 5henkinen perhe ja työttömyysturvani evättiin koska puolisoni tulot olivat liian suuret (mikä vitsi!) ☹️ lapsilisää toki saan mutta ne menee laskuihin ja ruokaan kaikki. ei minulle mitään "käyttörahaa" siitä jää. Joten emme saa toimeentulo tukeakaan.

Kaunista Talvea sinullekin!🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 13.12.2010 klo 15:02

Heippa
Niin sehän se on hassua kun puolison tulot lasketaan mukaan eduskunnan piti muuttaa
lakia silleen että puolison tulot ei vaikuta ( jos oikein muistan ) mut sinne se asia
taas unohtu. ne on herrojen kiireet tätä.
Minä aina kirjoitan päättäjille kirjeen asioista niin jos jaksat niin kirjoita sinäkin et
mitä epäkohtia pitäs korjata ( mutta yhtä tyhjän kanssa mitään ei tapahdu )
Kelan valitukseen kannattaa laittaa että käsittelevät kiireellisenä asiana ( jäi sanomata kun
kaikkia asioita ei muista sanoa ) niin ollaan laitettu moneen valitukseen.
ja kannattaa itsekin aina soittaa ja kiirehtiä.
Kannattaa kysyä ruoka korttia esim seurakunnasta ( ne auttaa ) niin sekin on
kaikki kotiapäin.
Pitäkää koko perhe aina yhtä se on hurja voimavara ja kun toinen tukee toista niin
kummasti jaksaa.
Kuinkas nyt sinä olet jaksanut???
Kaunista talvea sinulle