Keinoja pahan olon voittamiseen

Keinoja pahan olon voittamiseen

Käyttäjä sarrukka aloittanut aikaan 06.01.2013 klo 14:27 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 06.01.2013 klo 14:27

Aloitin tämmöisen ketjun. Jospa voisimme saada toisiltamme
hyviä neuvoja,miten voittaa paha olo.
Minulla kavelylenkki auttaa joskus. Hengellinen musiikki lohduttaa vaikken
ole uskovainen. Samoin kirjan lukeminen. Mutta totta tulee kausia ettei
auta mikään.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 07.01.2013 klo 13:30

Itselläni puhuminen auttaa. Kun saa sisällään olevan ongelmamöykyn jotenkin purettua ja nostettua kissan pöydälle - niin ahdistavaa kuin se ehkä onkin - tuntuu kuin kivi olisi vieritetty sydämeltä pois.

Niihin arimpiin asioihin toivoo ymmärtäväistä suhtautumista. Siksi terapeutti saattaa olla paras vaihtoehto, jos ja kun haluaa puhua ihmiselle, joka suhtautuu sanomiinsa asioihin mahdollisimman neutraalisti.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 07.01.2013 klo 14:27

Tässä ihmetellyt minulle koskaan esitetty terapeuttia. Vaikka ei kait täällä
sellaisia ole.Asun sen verran pienellä paikkakunnalla.

Käyttäjä degard kirjoittanut 07.01.2013 klo 14:48

Laiskuus on hyvä ahdistuksen voittaja. En vaan jaksa välittää ja oireilla enempään niin elän sitten täydessä ahdistuksessa ja enkä välitä siitä. Tämä on tullut todella helpoksi nykyään ja en ole ahdistunut pitkään aikaan.

Toinen mikä vie pahan olon on omien asioiden tekeminen. Kun pelaan/oon koneella niin murheet tuntuu heti pienemmiltä.

Käyttäjä jendy kirjoittanut 07.01.2013 klo 15:19

Pitkä lenkki koiran kanssa 🙂 Itellä ainakin lenkkeilyn väliin jättäminen pahentaa ahdistusta, niimpä oon pitäny liikunnan säännöllisenä.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 07.01.2013 klo 22:34

Lämmin suihku, musiikin kuuntelu, juttelu täällä tai fb:ssa vertaisten kanssa, kävelylenkki, oikeastaan mikä tahansa puuhailu, joka vie huomion pois pahasta olosta. Mutta sitten, kun ahdistus on liian voimakasta, ei oikein auta mikään muu kuin lääke ja nukkuminen.

Käyttäjä propeli kirjoittanut 08.01.2013 klo 06:04

Hei.Juu toi lenkkeily auttaa minuakin ja jumppaaminen.Kotona,kun on yksin niin tulee mietittyä liikaa kaikenlaista.Sitten,kun tulee kotiin töistä ja jämähtää sohvalle tai sänkyyn niin ei tule tehtyä mitään ja ajattelee vaan asioita.🙂🙂👍 Tsemppii.

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 08.01.2013 klo 12:17

Hei, pahanolon voittamisen lääke käsityöt, ulkoilu, lukeminen ylistysmusiikin kuunteleminen. - Raamatun ja muun hengellisen kirjallisuuden lukeminen mutta ennenkaikkea ahdistuksen jättäminen Taivaan Isälle kiitoksen kanssa. - Rukoileminen niinkuin Raamattu opettaa.
- Monta kertaa emme edes tiedä mistä pahaolo on lähtöisin silloin on nyvä jäädä hetkeksi pohtimaan omaa sisintään tutkimaan, omia pelkoja ja turhautumista. Avautuminen asioista jotka ovat sydämessä sellaisina joista ei ole rohjennut aiemmin kenellekään puhua.
- Usein laulan mukana kun kuuntelen musiikkia ja samalla rukoilen. Olo keventyy ja helpottuu huomattavasti. - Kirjoittaminen omaan salaiseen päiväkirjaan, runojen kirjoittaminen. Ottamalla itselleen haastetta esim käsityön, kirjan, kävelymatkan, musiikinkuuntelemisen kanssa. Kun siirtää ajatuksensa asiaan johon kiinnostus herää, uuteen, outoon asiaan ahdistus unohtuu tai selkeytyy - mikä minun ahdistukseni syy oli tai on. -