Mulla on ongelmana ilmeisesti häiriö kehonkuvassa. Mulla on lyhyet kädet suhteessa vartalon pituuteen. Häiriö alkoi noin 14v ikäisenä. Siihen saakka kasvoin suhteellisen symmetrisesti..
Kävin läpi omia kuvia lapsuudesta ja halusin alkaa nyt aikuisena selvittämään, että mitä oikein tapahtui. Pääsin kuvissa 8-12v ikään ja noihin aikoihin omasin normaalin mittaiset kädet ottaen huomioon pitkät jalkani. En selvästikkään ollut pitkä kätinen, mutta normaali vielä.
14-20 ikävälillä käsieni mittasuhde heikkeni, mulle sattui onnettomuus 14v ikäisenä, jonka jäljiltä olkapäät eivät ole entisensä. Mulla ei ollut vanhempaa viemässä lääkärille, kuten normaalissa perheessä. Meillä peloteltiin tekemään yksin kaikki. En uskaltanut mennä lääkärille yksin, koska huomasin jo 12v ikäisenä, että kun käyn yksin niin mua ei kuunnella.
Jos tullaan tähän päivään, niin olen keskustellut aiheesta paljon ja en osaa elää näin..kävin aiheesta rohjettuani lääkärissä. Ajattelin hoitaa asian kuntoon luettuani luunpidennyksistä paljon. Lääkäri tarkisti mittasuhteet ja sanoi, että pitäisi yrittää puhua asiasta vaan. Hän huomasi ja tiedosti kuitenkin, miksi olin tullut lääkäriin asiasta.
Loppuun todella ahdistuneena pyysin keskustelemaan luunpidennyksestä. Sain tietoiskun ja huomautuksen, että niitä tehdään harvoin..eikä kuulemma edes puututa asiaan, vaikka toinen käsi olisi toista lyhempi. Järkytyin, koska olin juuri katsonut dokkarin, missä erään miehen vastaava ongelma hoidettiin. Mies itki ilosta.
Tiedän operaatioiden riskit ja olen asiasta lukenut puoli vuotta. Olen yrittänyt elää asian kanssa 15v. En ole missään vaiheessa päässyt eroon pahoinvoinnistani, joten päätin että nyt on aika tehdä asialle jotain.
Moni yksityinen asema on pompottanut takaisin julkiselle puolelle. Oon hieman hukassa tällähetkellä ja luultavasti lähdössä ulkomaille hoitamaan ongelmaa. Mieluiten hoitaisin Suomessa, mutta ilmeisesti meillä ei ole alan osaajia. ☹️