Käyttökokemuksia levozinista?

Käyttökokemuksia levozinista?

Käyttäjä ainaeijaksa13 aloittanut aikaan 19.06.2018 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 19.06.2018 klo 20:34

Hei, onko täällä kellään kokemuksia levozin nimisestä lääkkeestä?

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 21.06.2018 klo 14:03

Eikö täällä tosiaan ole kenelläkään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? joo tiedän että vaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä ja siksi ei ehkä liikoja pitäisi miettiä tai lueskella sitä miten lääke muilla toiminut. Mutta olisin kiitollinen jos joku kertoisi omista kokemuksistaan kyseisen lääkkeen käytössä.

Sen voin sanoa että itsellä nyt kokemusta kyseisestä lääkkeestä kahden yön verran. Ekana yönä ei ollut mitään apua uneen, mutta päivään sen sijaan vaikutti. Olin aivan zombi. Eilen sitten otin toisen kerran lääkettä mutta vähän isomalla annostuksella kuin ekana yönä. Yön sain nukuttua mikä on positiivista mutta tää olo mikä nyt on on aivan kamala, ihan kuin ois kauhee krapula tai et ois kännissä. Olo on niin zombimainen, oksettava/etova olo, huimaa, sit oon aivan tukossa tuntuu et ei saa henke- ollenkaan. Tuntuu et käy niin hitaalla ja kroppa ei toimi niin kuin normaalisti, se käy hyvin hitaalla. Nytkin tätä kirjoittaessani tuntuu sormet niin kankeilta ja kirjoittaminen on hyvin hidasta.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 21.06.2018 klo 18:38

Mulle on kaksi kertaa kokeiltu levotzinia. Ekalla kerralla jollain pienellä annoksella. Tuli levottomat jalat enkä pystynyt nukkumaan. Toisella kerran sitä kokeiltiin osastolla mirtatzapinin kanssa. Annos kokoa en tiedä. Teki musta ihan zombin. En nukkunut mutta en voinut nousta sängystä poiskaan kun vei jalat alta. Viikon kokeilun jälkeen se oli pakko lopettaa. Toivottavasti sulla on parempi tuuri. Mulle ei oo vieläkään löytynyt kunnon lääkettä nukkumiseen. Varsinaisia unilääkkeitä en enää ilmeisesti saa. Se on vähän harmi kun tiedän että tenoxilla nukkuisin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.06.2018 klo 17:46

Hei. Mulle Levozin on sopinut hyvin. Aiemmin se auttoi pienemmällä annoksella uneen. Nyt olen syönyt sitä pitempään isommalla annoksella ahdistukseen. Valitettavasti mun pitää luopua siitä sivuvaikutusten takia.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 25.06.2018 klo 17:09

Sakira ja Jardin Prive kiitos teille vastauksista 🙂.

Jardin Prive saanko kysyä minkälaisia haittavaikutuksia sinulle tuli että joudut lopettamaan?

Itsekin tässä kovasti pohdin onko lääkkeestä itselleni enemmän hyötyä vai haittaa..

Käyttäjä Anksu2 kirjoittanut 25.06.2018 klo 22:23

Hei,
Minulla oli pienellä annoksella käytössä Truxalin ohessa uneen ja täytyy sanoa, että se lääke pelasti mut. Olin nukkunut puoli vuotta noin 3-4h/yö noin viidessä pätkässä ja Levozin alkoi korjata unia heti eka yöstä. Toki veti lötköksi alkuun päivälläkin, mutta se ei siinä vaiheessa haitannut, niin onnellinen olin, kun sain nukuttua yli 30min pätkiä.
Anksu2

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 26.06.2018 klo 11:32

Anksu2, kiitos vastauksesta. Jatkuiko sinulla kauan tuo päivä väsymys? Itsellä kamala väsymys, aivan zombi olo päivisin ja mietin jatkuuko tämä kauankin vai pitääkö kyseinen lääke lopetettua..

Käyttäjä Anksu2 kirjoittanut 26.06.2018 klo 15:57

Muistelisin, että päiväväsymys oli parisen viikkoa, toisaalta alkuvaiheen jlk pienentelin itse annosta ohjeen mukaan niin että unet pysyivät kohtuullisina. Söin 12,5mg-50mg annosta, tuolla 50mg annoksella en paljoa jaksanut päivällä liikkeellä olla. Millä annoksella sinulla lääke menee ainaeijaksa?
Tsemppiä, Anksu

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 27.06.2018 klo 21:58

Aivan, hyvä tietää että se todennäköisesti menee ohi, että kroppa tottuu lääkkeeseen. Mulla on 25-50 mg. Ekat yöt kun söin niin sain hyvin nukuttua tuolla 25 mg toki se jo toi kamalan päiväkooman. Sitten oli lisättävä tuohon 50 mg jotta sai nukuttua ja päivät oli kahta kauheemmat. Tuon lisäksi söin vielä ataraxia 150 mg ja valdoxania joka myös väsyttävä. Mutta taas on yöunet vähässä..

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.06.2018 klo 18:19

Hei... noista sivuvaikutuksista... Mulla on ilmeisesti Parkinsonin taudin tyyppisiä oireita. Jotain sellaista lääkäri sanoi...

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 30.06.2018 klo 12:26

okei aivan, ja siis ihan vain sivuvaikutuksina tuli? Jos olet jo lopettanut jjo lääkkeen niin toivottavavasti oireet ovat helpottaneet.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.07.2018 klo 20:33

Mulla Levozinia vähennellään. Jo nyt oireet on helpottaneet. Apua siitä on ollut, siksi harmittaa siitä luopuminen. Mulla kun bentsot ajetaan alas ja Levozin, niin millä mun ahdistusta voidaan enää hoitaa!?😑❓

Käyttäjä Tasha kirjoittanut 02.07.2018 klo 21:55

Hei! Mulla on ollut useita vuosia Levo. En pysty nukkumaan ilman sitä kuin 3-4h. Annos on tosi iso mulla, 300mg. Mutta sen kanssa nukun 7-8h ja ei vaikuta päivääni mitenkään. En tiedä, miksi mulla pitää olla annos noin suuri, että vaikuttaa. Aluksi annokset oli pienempiä, mutta vaste ei ollut tarpeeksi hyvä. Huomaan heti jos esim otan 250mg niin nukkuminen kärsii. Muutenkin mulla on runsas lääkitys. Joskus 90-luvulla jo yksi lääkäri mietti näiden syytä, että annokset pitää olla suuria... Näillä kuitenkin mennään ja tärkeitä on, että nukun yms.

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 07.07.2018 klo 11:48

Jardin Prive kirjoitti 2.7.2018 20:33

Mulla Levozinia vähennellään. Jo nyt oireet on helpottaneet. Apua siitä on ollut, siksi harmittaa siitä luopuminen. Mulla kun bentsot ajetaan alas ja Levozin, niin millä mun ahdistusta voidaan enää hoitaa!?😑❓

Hyvä että oireet alkaneet helpottamaan lääkkeen vähennyksen myötä. Ikävää kuitenkin jos muuten vaikea ja ahdistava olo kasvaa ☹️. Onko sinulle suunniteltu jotain sitten niiden tilalle?

Käyttäjä ainaeijaksa13 kirjoittanut 07.07.2018 klo 11:50

Tasha kirjoitti 2.7.2018 21:55

Hei! Mulla on ollut useita vuosia Levo. En pysty nukkumaan ilman sitä kuin 3-4h. Annos on tosi iso mulla, 300mg. Mutta sen kanssa nukun 7-8h ja ei vaikuta päivääni mitenkään. En tiedä, miksi mulla pitää olla annos noin suuri, että vaikuttaa. Aluksi annokset oli pienempiä, mutta vaste ei ollut tarpeeksi hyvä. Huomaan heti jos esim otan 250mg niin nukkuminen kärsii. Muutenkin mulla on runsas lääkitys. Joskus 90-luvulla jo yksi lääkäri mietti näiden syytä, että annokset pitää olla suuria... Näillä kuitenkin mennään ja tärkeitä on, että nukun yms.

Hienoa kuulla että lääkkeestä on ollut sinulle apua.