Tuntuu siltä, että pää on niin täynnä ajatuksia, että johonkin ne on päästävä purkamaan.
Jään usein miettimään elämääni ja valintojani. Olin erittäin rakastunut kolme vuotta sitten, mutta valitettavasti tämä suhde loppui. Sen jälkeen elämä ei sitten ole ollutkaan entisellään. Ero ja siitä seuranneet vaikeudet sysäsivät jo valmiiksi heikon mieleni masennukseen ja tänä päivänäkin olen vielä heikko ja pienestäkin töyssystä vaipumassa alakuloon.
Tunnen itseni huonoksi ja puutteelliseksi ja häpeän itseäni joka päivä, kun otan masennuslääkkeeni. En luota enkä usko oikein mihinkään. Varaudun aina pahimpaan ja petyn päivittäin. Jossain tuolla tämän kaiken katkeruuden(?) alla minulla on toivonkipinä, jonka yritän kaikin keinoin tukahduttaa sanomalla sille, että ”ei siitä kuitenkaan mitään tule” ja näin myös useimmiten on.
On kuin odottaisin jotakin ihmettä, joka tulisi ja pelastaisi tästä masennuksesta.
Pahinta tässä varmaankin on, että kenelläkään ei ole mitään aavistusta, mitä ajattelen. Ulospäin olen tavallinen perheenäiti, joka kantaa sisällään pimeitä salaisuuksia ja ajatuksia. Osaan hyvin näytellä roolini vaikka sisällä on täysin tyhjää. Rakastan lapsiani yli kaiken ja tekisin heidän vuokseen mitä vain ja taitaa olla niin, että selitän tämän olotilan ja saamattomuuden sillä, että suojelen lapsiani omalta mahdolliselta onneltani. Onnea en nimittäin löydä mieheni taholta, hänellä on vain yksi suuri rakkaus ja se on alkoholi 😟
Ja tässä kohtaa moni miettii, että kenestä sitten erosin kolme vuotta sitten. Hän oli toinen samanlainen, jonka kanssa kohdattiin ja salaa tapailimme jonkin aikaa. Kaiken salailu ja huono omatunto lopetti suhteemme vaikka toisiamme kovasti rakastimme. Oli vain liikaa pelissä muita ihmisiä, molempien lapset ensisijaisesti.
En tiedä miten pääsisin eteenpäin. Rakkauden hinta on todellakin suuri, jopa loppuelämän katkeroituminen? Ja kyllä, kaipaan suurta rakkauttani ja mietin, että ehkä jonain päivänä taas kohdataan vaikka erittäin epätodennäköistä se näyttäisi olevan.