"Kas vain" sanoi Kasvain ja Kasvoi vain. (gyne- ja muita juttuja.)
Heips. Tässä tulee aika paljon henkilökohtaista juttua ja vaikka nyt oonkin anonyymina täällä, niin on vähän ”ick” olo kirjoittaessakin tätä, vaikka mun on saatava jakaa tää jonnekin.
Jos joku ei halua lukea leikkaus, syöpä, tai gyne-juttui, niin ei kande lukee pidemmälle. :/
Kirjoittelin tänne viimeksi joskus… en muista milloin, ja tässä on muuttunut aika paljon tällä välillä; asun mm. nykyään tukiasunnossa, nyt keväällä alkoi vihdoinkin neuropsykiatriset testit (joista kyllä heti ekalla tapaamisella tuli iso juttu niinku ”from the left field” lontooksi sanottuna), ja sitten vielä lisää kun piti olla ihan normitapaaminen tk-lääkärillä, jonka piti vaihtaa kierukka.
Siellä tapaamisella tuli ilmi että mulla on useita ongelmia kohdun ja munasarjojen kanssa, mm. todennäköisesti kasvain kohdun sisällä ja edellinen kierukka on ”jossain” (eli sitä ei hän löytänyt).
Tällä viikolla (eli aika pian tästä lekurikäynnistä ja lähetteestä sairaalaan) on aika varsinaiselle gynelle, jonka pitäis tarkistaa noi sisäromppeet paremmin. Mun sukuni terveyshistorian tietäen mulle tulee todennäköisesti kohdunpoisto, ellei täydellinen hysterektomia koska noi munasarjat on vähän… ”ei hyvännäköisessä kondiksessa.” (Mun omin sanoin, ei lekurin.)
Eli pelottaa. Muutaman päivän päästä saan tietää miten paha toi tilanne on ja miten suuri leikkaus tulee olemaan, sit saa jännätä et miten meni leikkaus, ja vielä sen jälkeen et onko syöpä vai pelkkä kasvain.
Oon vielä nuori, joo. Mut niin oli noi muutkin mun suvun naispuoliset henkilöt, joille tehtiin kohdunpoistot. Toisin kuin ne, mie oon ikävä kyllä vielä ylipainoinen & muuten huonossa kunnossa, jotka tuo siihen leikkaukseen omia haasteitaan.
Siis itken, ja syön ”tarvittavia”, koska vaik tiedän aika hyvin mitä tuossa tapaamisessa tullaan sanomaan enkä mä noita romppeita itsejään tule kaipaamaan (tai tarvitsemaan) niin on tää silti ihan hiton iso juttu, ja pelottava.