Lianna kirjoitti 2.10.2011 22:14
Oon iloinen kun tuli vastauksia myös toisilta yksinhuoltajilta! Tiedän järjellä ajateltuna, että lapsen menettäminen on aiheetonta. Nyt kun isyys asiat on vireillä niin pelko liittyy siihen, että isä jotenkin veisi pienen lapseni multa. Tiedän, että olen hyvä äiti, mutta lapsen isä edustaa mulle semmoista tuntematonta ja näkymätöntä uhkaa. Suhteemme oli lyhyt eikä hän ole osoittanut mitään kiinnostusta lasta kohtaan. Minua hän inhoo. Alusta ASTI OLEN SUUNNITELLUT KAIKKI VAAN MINUA JA LASTA AJATELLEN, mies ei halunnut olla missään tekemisissä. Onko teillä muilla jossain vaiheessa tämmöisiä "aiheettomia" pelkoja lapsen isään liittyen? Kaikki tämä pelko lähtee ehkä omasta syvästä turvattomuuden tunteesta. Menetin isäni tapaturmassa ollessani hyvin pieni ja ollessani 11 vuotias äitini sairastui vakavasti. On tullut semmoinen tunne, että mitä tahansa voi tapahtua. Sinulle rakkaat ihmiset voivat hävitä sormen näpsäytyksellä. Mikään ei ole varmaa. Se on todella ahdistavaa ajatella itselleen rakkaista, että he voivat kadota minä hetkenä hyvänsä. Mietin välillä myös, että teenkö siinä vaan vahinkoa kaikille kun pakotan sellaisen ihmisen tunnustamaan isyyden joka ei sitä halua? Sen voisi kuitenkin tehdä myöhemminkin.
Itse en ole yksinhuoltaja mutta kärsin suuresta menettämisen pelosta. "Sinulle rakkaat ihmiset voivat hävitä sormen näpsäytyksellä. Mikään ei ole varmaa. Se on todella ahdistavaa ajatella itselleen rakkaista, että he voivat kadota minä hetkenä hyvänsä." Tunnen aivan samoin! Pelkään menettäväni poikaystäväni vaikka missä. Kun hän aloittaa opiskelut, kun hän käy matkalla, kun aloittaa työt.. siis ihan missä vaan. Että joku toinen vaan tulee ja vie hänet multa. Poikaystäväni ei ole mitenkään antanut aihetta tuollaiseen vaan kaikki pelot tulevat omasta päästäni. Minäkin olen menettänyt isäni 5 vuotiaana ja lapsuus oli epävarmaa aikaa, ei ollut ketään johon luottaa, ja sain pärjätä yksikseni ja huolehtia sisaristani.
Haluan tästä pelosta eroon koska se tuhoaa mut ja varmasti suhteemmekin! Ja niin en halua tapahtuvan. Miksi en luota, että riitän ja olen tarpeeksi hyvä, ja että poikaystäväni haluaa olla just mun kanssa? Olen niin herkkäkin ja pelkään että itkuni karkottaa hänet. Miten tästä asiasta voi puhua toiselle loukkaamatta? Uskon että se auttaisi omaa oloani mutta alkaako hän sit miettiä miksi haluaisikaan olla tällaisen ajoittain masentuneen itkupillin kanssa? 😭😞