Kamala virhe(et) töissä, ei jaksa enää

Kamala virhe(et) töissä, ei jaksa enää

Käyttäjä Sini7 aloittanut aikaan 25.10.2015 klo 21:13 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sini7 kirjoittanut 25.10.2015 klo 21:13

Noin kolme viikkoa sitten paljastui että olen tehnyt isoja virheitä töissä joista vuoksi työnantaja on menettänyt rahaa jopa 50 000 euroa. Itse jouduin asian selvittyä sellaiseen kuntoon että lääkäri määräsi unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen lääkkeitä. Niiden avulla olen pysynyt edes jotenkin kasassa. Tajusin että olen ollut todella pitkään jo työ uupunut ja se on yksi syy näihin virheisiin. En tiedä miten pystyn jatkamaan työssäni kun häpeä, ahdistus ja pelko on niin järkyttävää. Vaikeaa on hoitaa edes peruselämän asioita kuten ruuanlaittoa lapsille. Onneksi mies on ollut tukena kotona. Edelleen lääkkeistä huolimatta nukun vain noin 5 tuntia yössä. Miten tälläisestä selviää selväjärkisenä? Tuntuu että masennus ottaa vallan ja haluaisi hautautua jonnekin piiloon.

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 26.10.2015 klo 08:24

Enpä osaa kummosia neuvoja antaa, mutta sinnittele! Ei mikään mielentila kestä ikuisesti. Sure ja masentele aikasi, sitten alat nousta ylöspäin. Näin se itselläni ainakin menee. Kun on pohjalla, ei sieltä pääse enää kuin ylöspäin.

Työnantajasi menetetyistä rahoista sanoisin: se on vain maallista, paperia ja metallia, kukaan ei ole kuollut 🙂 Se on tärkeintä, ihmiselämää ei saa takaisin.

Käyttäjä IhmisRoska kirjoittanut 29.10.2015 klo 10:31

Olen tähtivaeltajan kanssa samoilla linjoilla. Kyseessä on kuitenkin vain raha, todennäköisesti ei edes konkreettinen raha vaan numero verkkopankissa. Mennyttä kun ei voi muuttaa, niin voi vain todeta että virheistä pitää oppia, mutta niihin ei saa jäädä makaamaan.

Mitä työnantajaan tulee, niin jos kyseessä ei ole suora sukulainen kannattaa harkita vaikka työpaikan vaihtoa, mikäli ilmapiiri tuntuu liian ahdistavalta. Ja jos se ei ole mahdollista, niin puhu avoimesti asia työnantajan kanssa läpi.