Kaksisuuntaista(ko) vai jotain muuta?

Kaksisuuntaista(ko) vai jotain muuta?

Käyttäjä Piiskunen aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 15:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Piiskunen kirjoittanut 08.09.2016 klo 15:06

Moikka!

Mulla on todettu keskivaikea masennus jo vuosia sitten, ja lääkitys ollut myös siitä lähtien, mielialalääkkeillä menty. Nyt oon kuitenkin viimeaikoina alkanut epäilemään onko tää mun ongelma nyt kuitenkaan masennusta vai jotain ihan muuta… Masennus on kyllä tallella ja ahdistus etc mutta viimeaikoina oon huomannut että masennukseen on tavallaan ”sekottunut” tosi voimakasta mielialojen vaihtelua. saman päivänkin aikana saatetaan mennä ylhäältä alas ja taas johonkin siihen väliin, hyvin alkanut päivä saattaa muuttua jonkin ihan pienen ärsykkeen takia täysin mustaksi. Sillon kun ahistaa ja masentaa niin tuntuu tosiaan siltä kuin olisi tipahtanut pimeään kaivoon eikä mitään mahollisuuksia päästä ylös. ”Paremmat ajat” taas on sellasta neutraalia ok:ta tai sitten välillä voimakastakin hyvänolontunnetta.

Tunnistaakohan joku näitä oireita vaikka omikseen ja onko saanut jonkunlaista diagnoosia? Eläminen tässä kaaoksessa alkaa tuntua aika raskaalta…

Käyttäjä Troop3r kirjoittanut 09.09.2016 klo 21:59

Ei olisi parempaa kuvausta oireille joita mulla on kirjoittaa. Mulla on ihan samanlaista menoa tuon mielialojen kanssa, kukaan ei oo sille mitään saanut. Kaksisuuntainen ei kuulemma ole vielä näillä ajankohtainen lääkäreiden mielestä. Oma diagnoosi on pysynyt vakavana ja toistuvana masennuksena. Ahdistus ja paniikkihäiriö tähän lisäksi.