En meinannut päästä tänään ylös, vaikka olin sähköhoitoon menossa. Lopulta myöhästyin bussista, ja mies vei minut sairaalaan. Minulla oli aika yhdeksältä ja 09.45 olin jo hereillä ja laittanut hakijalle eli isälleni viestiä. Siinä ei totisesti kauan mene. Tällä kertaa muistikin pelittää suht hyvin. Keskiviikkona on seuraava aika sähköön.
Kutsuin kissarakkaan perheeni viikonloppuna kylään tervehtimään uutta perheenjäsentämme. Täytyy saada siivottua ja leivottua ennen sitä. Viikonloppuna on myös Lintsi-reissu luvassa tyttärien ja serkun kanssa. Siitä tulee varmasti hauskaa!
Nämä muistivaivat hankaloittavat elämää etenkin nyt, kun lapsilla on koulu alkanut. Kolme koululaista tarkoittaa tolkuttomasti muistettavaa. No, yritän parhaani mukaan hallinnoida kaiken.
Kaivoin laatikoista esille, kun sattui tulemaan vastaan, vihkoset kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Jos asetan ne esille, ehkä mies kiinnostuu lukemaan. Epäilen kyllä, mutta olisi meidän kaikkien etu, jos hänkin olisi perillä diagnooseistani. Hän ymmärtää masennuksen, mutta siihen se jää. Toivoisin hänen ymmärtävän enemmän, esimerkiksi sen, että itsetuhoisuus kuuluu epävakaaseen persoonallisuushäiriöön. Tosin ehkä voin nyt turvautua häneen, kun vaikea tilanne koittaa, ja kertoa suoraan, että nyt minun tekee mieli satuttaa itseäni. Ehkä se estäisi aikeeni.