Mä en kestä tätä tilannetta.
Tää ahdistus on ihan kauheeta. En voi avata verhoja tai mennä ulos, koska luulen, että naapurit tarkkailevat minua. En oikeastaan halua nähdä ketään tuttujakaan. En vanhempia, siskoa tai ystäviä. Joudun ottamaan kourallisia rauhoittavia, jotta kestän tätä olotilaa.
Sitten on tuo mies. En kestä sitä, että hän makaa vaan sängyssä. Häntä varmasti stressaa tämä minun tilanne ja mummunsa syöpä. En kestä sitä, että hän osoittaa heikkoutta. Minä en pysty olla vahva. Minä en jaksa olla vahva. Meillä ei tunnu olevan keskusteluyhteyttä. Minun on satutettava itseäni, jotta siedän tämän olotilan.
Sitten on kaikki velvollisuudet. Pyykit pitää hoitaa, siivota, käydä kaupassa, tehdä ruokaa. Ja käyttää poika elokuvissa kavereiden kanssa, koska niin on luvattu.
Kaiken lisäksi olen kutsunut ystäväni lapsineen meille huomenna kylään. En tiedä, miten siitä selviää, mutta kulissit on pidettävä yllä. Ja tytöille olen luvannut Lintsi-reissun ensi viikonloppuna. Mutta minulla on lääkäri torstaina, ja saatan päätyä osastolle. Nyt ainakin tuntuu siltä, että siellä on minun paikka.
En tiedä kauan enää kestän tätä.