Kaksisuuntainen mielialahäiriö, ylös ja alas!

Kaksisuuntainen mielialahäiriö, ylös ja alas!

Käyttäjä Ruusunen1989 aloittanut aikaan 01.07.2015 klo 01:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Ruusunen1989 kirjoittanut 01.07.2015 klo 01:39

Ajattelin alottaa tälläsen topiikin. Mä sairastan kaksisuuntasta mielialahäiriötä. Olen ollut kaksi kertaa psykiatrisessa sairaalassa hoidettavana vuonna 2014 viimeksi. Kun vuosi vaihtui sain todella pahan manian… ja nyt taas uudestaan… Meinaa hajoo pää kun ei saa tasapainoa.
Parisuhde kärsii, kun toinen pomppii kun aropupu ja menossa kokoajan. Lisäksi mulla liittyy maniaan tupakan ja alkoholin käyttö… sekä näen kavereita paljon ja teen heidän kanssa asioita. Oikea minä on sellanen erakoitunut ei haluu tehdä mitään.. vai onko se masennusta?

Ota ja tiedä.

Haluaisin kokea kokemuksia.

Hyvää kesää, jaksakaa! 🌻🙂🌻

Käyttäjä msp103 kirjoittanut 01.07.2015 klo 18:53

Täällä toinen jonka elämä menee ylös ja alas...Mulla on kaksisuuntaisen 2. tyyppi.Enemmän kyllä masennusta kuin hypomaniaa.

Onko sulla jotain lääkitystä?Entä terapiaa?

Voimia päiviisi 🙂

Käyttäjä Tasapaino haussa kirjoittanut 02.07.2015 klo 20:45

Moi!

Mulla bipolaarin 2-tyyppi. Masennusvoittoinen, keväällä alkoi helpottaa. Silti mieli menee matalaksi kesälläkin ja tulee kuoleman ajatuksia, jos olen väsynyt. Yöllä typerästi hereillä monta tuntia lääkkeistä huolimatta.

Ymmärrän, että tämä sairaus tuo omat mausteensa parisuhteelle. Itse olen jo varttuneessa iässä ja ajattelen, että taitaa mulla olla jo takana nuo rakkausasiat. Avioeron jälkeen en ole pystynyt mihinkään pysyvään suhteeseen. Kaikki menneet jotenkin päin prinkkalaa aina.

Nyt yritän vaan mennä eteenpäin ja huolehtia kuitenkin itsestäni ja ympäristöstäni, ettei aikuisten lasten tarvitse hävetä. Lapset ovat jo menettäneet isänsä, minun olisi hyvä pysytellä hengissä niin pitkään, kuin Luoja suo.

Voimia kaikille kohtalotovereille!