Kiitos tsemppaamisesta rsnn!
Tilanne tiesti paheni tässä parin päivän aikana, ei huvittanut tehdä mitään eikä nähdä ketään. Kämppäkaverit tietysti asia erikseen, mutta yhteisten ystäviemme tulossa vierailulle ahdisti sen verran, että vetäydyin omaan huoneeseeni ja puoliväkisin menin katsomaan lätkäpeliä. Siinä sitten pari erää koomailinkin eleettömästi enkä jaksanut innostua pelistä ilmeenkään vertaa, saatikka että olisi huvittanut puhua mitään. Tästä nyt on jo pari päivää, eilen soittelin alueellisen mielenterveyskeskuksen päivystysnumeroon, joka kartoitti tapaustani vartin verran ja ohjasi toiseen paikkaan, jossa "osataan auttaa". Olin jo toiveikas ynnä muuta eli mieliala nousi, vaikka lääkärikammo "komensikin" minua olemaan häiritsemättä ketään vaivoillani.
Soittelinkin sitten tässä aamutuimaan tänne, joka pikakartoituksen jälkeen bounssasi takaisin edellä mainittuun paikkaan. Ilmaisin taustatilanteen ja tyytymättömyyteni sanallisesti puhelimen toisessa päässä olevalle naishenkilölle, joka sitten totesi etteivät he ota minua päivystysvisiitille. Kiitin kauniisti ja laskin puhelimen alas. Enkä aio enää soitella mihinkään ja kaikkein viimeisimpänä käydä missään. Ilmeisesti olen kelpaamaton edes millekkään päivystyskäynnille tällaisenaan. Herätti suoranaista raivoa tämä, vaikka mielestäni rehellisesti ja moni-ilmeikkäästi kuvasinkin tuntemuksiani ja tarvettani ulkopuoliselle avulle. Sitten alkoi hävettämään ja sen seurauksena masentamaan, että olin häirinnyt muita ihmisiä vähäisillä ongelmillani. Heilläkin varmasti oikeasti ongelmallisia tapauksia, jotka syövät resursseja.
Kai se on itse sitten toimeen ryhdyttävä ja ruvettava väkisin pyörittämään arkea. Ei vaan viitsi rassata (kämppä)kavereiden hermoja käytöksellään, niin varmaan pitää olla taas omissa oloissaan. On se maailma vaan kova paikka. Ei täällä huvittaisi olla, vaikka kantti ei riitä pois lähtemiseenkään.